2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt tesztelnek a budapesti agglomeráció vonalain - Budapest, Kelenföld állomás és Szigethalom között - 2024. január 22-től legalább fél éven keresztül - közölte a Volánbusz.

A próbaüzemet a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. egy éven át tartó demonstrációs mintaprojektjében tartjották decemberben. A fővárosi agglomeráció mellett Debrecenben, Győrben, Kecskeméten, Kaposváron, Miskolcon és Zalaegerszegen is időszakosan forgalomba állítanak hidrogén-üzemanyagcellás buszokat - közölték.

Eddig bevált. (Illusztráció.) Fotó: MTI
Eddig bevált. (Illusztráció.) Fotó: MTI

Emlékeztettek rá, hogy a busz decemberi tesztüzeme pozitív tapasztalatokkal zárult. A demonstrációs mintaprojektben egy hidrogénmeghajtású, 12 méteres, háromajtós, alacsony padlós, légkondicionált Toyota CaetanoBus H2.City Gold típusú járművet próbálhatnak ki az utasok a Volánbusz honlapján elérhető menetrend szerint. Az autóbusz szervizeléséről a jármű tulajdonosa, a székesfehérvári székhelyű Truck-Trailer és Parts Kft. gondoskodik - tették hozzá.

A jármű 35 ülő és 34 álló utas szállítására alkalmas. Az öt üzemanyagtartályban összesen 37,5 kilogramm hidrogéngáz tárolható.

A busz egyetlen, mintegy 20-30 percig tartó töltéssel 400 kilométert képes megtenni.

A 60 kilowatt teljesítményű hidrogén-üzemanyagcellás rendszer mellett 180 kilowattos Siemens villanymotor és 44 kilowattórás összkapacitású lítium-titanát-oxid vontatóakkumulátorok támogatják a jármű hatékony, környezetbarát működését - részletezte a Volánbusz a jármű műszaki paramétereit.

A Volánbusz 2022 februárja után már második alkalommal tesztel hidrogénmeghajtású autóbuszt a HUMDA közreműködésével. Akkor egy Solaris Urbino 12 electric H2 típusú üzemanyagcellás járművel szereztek kedvező tapasztalatokat az utasok és a szakemberek.

A jelenlegi mintaprojektben ez a járműtípus is visszatér majd a Volánbuszhoz: tavasszal és ősszel Zalaegerszegen és Győrben áll forgalomba egy-egy hónapig - közölte a társaság.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!