2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt tesztelnek a budapesti agglomeráció vonalain - Budapest, Kelenföld állomás és Szigethalom között - 2024. január 22-től legalább fél éven keresztül - közölte a Volánbusz.

A próbaüzemet a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. egy éven át tartó demonstrációs mintaprojektjében tartjották decemberben. A fővárosi agglomeráció mellett Debrecenben, Győrben, Kecskeméten, Kaposváron, Miskolcon és Zalaegerszegen is időszakosan forgalomba állítanak hidrogén-üzemanyagcellás buszokat - közölték.

Eddig bevált. (Illusztráció.) Fotó: MTI
Eddig bevált. (Illusztráció.) Fotó: MTI

Emlékeztettek rá, hogy a busz decemberi tesztüzeme pozitív tapasztalatokkal zárult. A demonstrációs mintaprojektben egy hidrogénmeghajtású, 12 méteres, háromajtós, alacsony padlós, légkondicionált Toyota CaetanoBus H2.City Gold típusú járművet próbálhatnak ki az utasok a Volánbusz honlapján elérhető menetrend szerint. Az autóbusz szervizeléséről a jármű tulajdonosa, a székesfehérvári székhelyű Truck-Trailer és Parts Kft. gondoskodik - tették hozzá.

A jármű 35 ülő és 34 álló utas szállítására alkalmas. Az öt üzemanyagtartályban összesen 37,5 kilogramm hidrogéngáz tárolható.

A busz egyetlen, mintegy 20-30 percig tartó töltéssel 400 kilométert képes megtenni.

A 60 kilowatt teljesítményű hidrogén-üzemanyagcellás rendszer mellett 180 kilowattos Siemens villanymotor és 44 kilowattórás összkapacitású lítium-titanát-oxid vontatóakkumulátorok támogatják a jármű hatékony, környezetbarát működését - részletezte a Volánbusz a jármű műszaki paramétereit.

A Volánbusz 2022 februárja után már második alkalommal tesztel hidrogénmeghajtású autóbuszt a HUMDA közreműködésével. Akkor egy Solaris Urbino 12 electric H2 típusú üzemanyagcellás járművel szereztek kedvező tapasztalatokat az utasok és a szakemberek.

A jelenlegi mintaprojektben ez a járműtípus is visszatér majd a Volánbuszhoz: tavasszal és ősszel Zalaegerszegen és Győrben áll forgalomba egy-egy hónapig - közölte a társaság.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!