2p

Megvenni drága, de fenntartani olcsóbb, mint a dízelt, és káros anyag helyett csak gőzt és vizet bocsát ki.

Németország hétfőn a világon elsőként forgalomba állította a hidrogénmeghajtású vonatot, írja a Guardian. Az Alstom által gyártott két Coradia iLint típusú szerelvény gördült a sínekre, és kezdte meg 100 kilométeres útját az Alsó-szászországi Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde és Buxtehude között.

Egy Alstom Coradia iLint. (fotó: Alstom)
Egy Alstom Coradia iLint. (fotó: Alstom)

A hidrogénmeghajtású vonatokban üzemanyagcellák dolgoznak, melyek a hidrogén és az oxigén kombinációjával állítják elő az elektromos áramot. Ez a folyamat csak gőz és víz kibocsátásával jár, tehát káros anyagot nem termelnek. A megtermelt többletenergiát lítiumos akkumulátorokban tárolják a vonat fedélzetén. A Coradia iLint vonatok 1000 kilométert tudnak futni egyetlen hidrogéntartállyal.

Megvenni drágább, fenntartani viszont olcsóbb, mint a dízelvonatokat, mondta el az új szerzeményekről Stefan Schrank, az Alstom projektvezetője.

Az Alstom a tervek szerint 2021-ig további 14 zéróemissziós hidrogénmeghajtású vonatot szállít le Alsó-szászországnak, de már több német tartomány is érdeklődött a szerelvények iránt. Németország mellett Nagy-Britannia, Hollandia, Dánia, Norvégia, Olaszország és Kanada is tervbe vette a hidrogénvonatok sínre állítását, Franciaország pedig már határidőt is szabott magának: ott 2022-től célozzák bevezetni a környezetkímélő vonatokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!