Az Átlátszónak tűnt fel, hogy feltűnt egy új magánrepülőgép Budapesten. Az OE-LOT lajtsromjelű gép a korábban már például Mészáros Lőrinchez kötött OE-LEM lajtsromjelű géphez képest is előrelépést hoz tulajdonosának, ugyanis ez a Bombardier új, Global 6500-es típusának egy 2024-es gyártású példánya. Ez elsősorban abban különbözik a Budapesten eddig látott 6000-estől, hogy nagyobb hatótávolságot kínál a kívételes luxus mellé.
A repülőgép speciális szárnykialakítása jelentősen csökkenti a turbulencia okozta rázkódásokat, így a 17 utas szállítására alkalmas jet 960 km/órás utazósebességgel hasíthatja az eget, és akár 12223 km-es utat tehet meg egyetlen tankolással, leszállás nélkül. A gép listaára 56 millió dollár, azaz mostani árfolyamon bő 22 milliárd forint.
Az OE-LOT mozgását nem egyszerű követni, mivel a gép adatai a legtöbb repülőgépfigyelő oldalon blokkolva vannak, azonosítója ráadásul korábban egy utasszállító lajstromjele volt – feltehetően ez nem véletlen, a tulajdonos így próbálhatja titkokban tartani, merre jár a gép.
A tulajdonos személyét nem lehet pontosan beazonosítani. "A magángép – az útvonaladatai szerint – 2024. szeptember 4-én hagyta el a kanadai gyárat, és repült át Montreálból először Bécsbe, majd pár nappal később onnan Budapestre. A magyar főváros nemzetközi repülőtere azóta is bázisa a privát jetnek: innen indul útnak, és ide is érkezik vissza.
Mindez arra utal, hogy az OE-LOT lajstromjelű gépet – valamilyen pénzügyi konstrukcióban – Budapesten 'vette' valaki, amely abból is sejthető, hogy a repülőnek több olyan útja is volt, amikor egy vagy akár több mint két hétig külföldön maradt az utasával. Ez pedig egyértelműen azt mutatja, hogy nem egyszerű, alkalmi bérlésről van szó: a privát jetet ilyenkor a 'tulajdonos' vagy hozzá köthető személyek használják"
- írja az Átlátszó, hozzátéve, hogy néhány ismert útja idején a gép időnként együtt mozgott más, NER-es kötődésű magángéppel, valamint egy Mészáros Lőrinchez köthető helikopter is többször repült ehhez a géphez.