2p

Megvonták a budapesti városmarketinget irányító cég forrásait, lemond a vezérigazgató.

Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója, miután Vitézy Dávid kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől – írja a szintén a Klasszis Médiához tartozó Turizmus Online. A lap emlékeztet, a Budapest Brand kulturális, turisztikai és városélmény programok széles spektrumát valósította meg az elmúlt években, köztük a Budapesti Tavaszi Fesztivált, a főváros 150. születésnapjához kapcsolódó programokat. Az általuk szervezett események az elmúlt hónapokban számos rangos nemzetközi és hazai szakmai elismerést nyertek el.

Faix Csaba 2020 eleje óta irányította a Budapest Brandet
Faix Csaba 2020 eleje óta irányította a Budapest Brandet
Fotó: Facebook / Faix Csaba

Ez volt a Budapest Brandnél töltött öt évem legnehezebb hete – mondta Faix Csaba, aki közösségi oldalán így fogalmazott:

„Az elmúlt években azért dolgozunk, hogy Budapest minden itt élőnek és idelátogatónak izgalmasabb, élményekkel telibb, élhetőbb és befogadóbb hely legyen. A város nemcsak utakból, villamosokból, házakból vagy közművekből áll, hanem eseményekből, kultúrából, közös ünnepekből, megemlékezésekből, élményekből is. A közösen megélt pillanatok segítenek közösséget kovácsolni.”

Faix Csaba 2020 februárban kezdett a Fővárosi Önkormányzat cégénél dolgozni. Mostani posztján addig marad, amíg a folyamatban lévő projektek, valamint a 2024-es év pénzügyi lezárása megtörténik, illetve lezárul a csoportos létszámleépítés. A kialakult költségvetési helyzet ellenére a cég átszervezés és profiltisztítás után is folytatja közfeladatai ellátását.

Vitézy Dávid a Kreatív Facebook-posztja alatt válaszolt Faix Csaba bejelentésére. A Podmaniczky Mozgalom vezetője közölte, többet költöttek városmarketingre és rendezvényszervezésre, mint az utak vagy a villamospályák felújítására összesen, ráadásul az ebből származó bevételek nem a főváros, hanem a kerületek és az államhoz (Magyar Turisztikai Ügynökség) folynak be. Azt is ismertette, a Budapest Brand költségvetésének radikális csökkentése a főpolgármester eredeti költségvetési javaslatának is része volt. Hozzátette, a javaslat értelmében a főváros a 2024-ről áthúzódó tartozásait is inkább a cég eredménytartaléka terhére finanszírozza, így például régóta szükséges útfelújítások előkészítésére juthatott egy kis forrás.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!