Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő vette észre, hogy a Lázár János minisztériumának ellenőrzése alatt álló MÁV július 1-jén tette ki a honlapjára, hogy ajánlatokat várnak a Nyékládháza-Miskolc vasúti pályaszakasz átépítésére, pontosabban
"A 80-as vasútvonal Mezőkeresztes-Mezőnyárád-Emőd szakasz bal vágányának és a Nyékládháza-Miskolc rendező pályaudvar szakasz bal vágányának átépítése, mely magában foglal pályaépítési, műtárgyépítési, valamint TEB építési feladatokat, valamint a hozzájuk kapcsolódó anyagok biztosítását és járulékos munkák elvégzését."
Ez még önmagában nem lenne túlságosan meglepő, csakhogy az ajánlattétel határidejét július 5-ében határozták meg először (hogy aztán később július 9-ére módosítsák, ez papíron ugyan újabb plusz négy nap, de közben azért volt egy hétvége is).
"Elvileg négy nap állt rendelkezésre egy 20 km-es vasúti pálya felújítására ajánlatot adni... Arról nem is beszélve, hogy szeptemberben már kezdeni is kell a munkát. Négy nap alatt képtelenség lenne a szükséges anyagokra ajánlatokat kapni az ajánlattevőnek, pláne két hónap alatt be is szerezni is azokat- kivéve, ha már jó előre tudta, hogy jön a feladat. Úgy látszik, ezen már saját maguk is röhögtek, vagy egyszerűen Lőrinc titkárnője lusta volt időben beküldeni a doksikat, mert aztán a határidőt nagyvonalúan meghosszabbították még négy(!) nappal"
- írja Hadházy, aki azon már nem lepődött meg, hogy egy közbeszerzés látszólag igencsak rá van szabva bizonyos piaci szereplőkre de azon igen, hogy
"ezt még most is ennyire pofátlanul teszik".
A képviselő szerint a valódi verseny hiánya miatt "nálunk a legdrágább a vasútépítés".