Laptársunk, a szintén a Klasszis Média csoporthoz tartozó Privátbankár hónapról hónapra elkészíti Diszkont Árkosár-felmérését, amelyben a három legjelentősebb diszkontlánc üzleteiben járva hasonlítják össze az árakat. Mint írták, a július végi Diszkont Árkosár-felmérésében áremelkedést tapasztalt a Lidl, Penny, Aldi üzleteiben. A vásárlói kosár értéke 12 723 forint lett, ami 1,97 százalékkal magasabb a júniusi 12 477 forintnál, noha több akciós termék is szerepelt a felmérésben. Az előző év azonos időszakában a fogyasztói kosár értéke 10 601 forint volt, ehhez viszonyítva idén júliusra 20 százalékkal emelkedtek az árak a diszkontokban.
A cikkből kiderült, hogy két termék ára csökkent jelentősebben: a spagettitésztáé 8,5 százalékkal, főként egy akció miatt, míg a kilós trappista sajt ára 5,6 százalékkal esett vissza. Utóbbi átlagára 2407 forint volt, amely több mint 14 százalékkal alacsonyabb a 2025 januárjában mért 2860 forintnál.
Érdekes drágulások
Három termék viszont több mint 10 százalékkal drágult. A krumpli és az alma ára egyaránt 11,3 százalékkal emelkedett: a burgonya kilós ára 345 forint, az almáé 710 forint volt. A csirkemellfilé kilós ára átlagosan 2289 forintra nőtt, ami 10,6 százalékos drágulást jelent.
Az árrésstop alá tartozó élelmiszer drágulása a legfrissebb, júniusi inflációs adatokban is visszaköszön: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentése szerint egy hónap alatt a baromfihús 1,1 százalékkal drágult.
A lap áremelkedést rögzített a Coca-Cola és az őrölt kávé esetében is, míg több másik élelmiszer ára stagnált. A KSH legfrissebb adatai szerint júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal, az élelmiszereké 6,2 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakát.