4p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ahol nem volt eddig, ott új riasztóberendezésekkel látják el az ország MÁV-pénztárait, a régieket felújítják. A feladatot a Pintér Sándor köréhez tartozó Civil Rendszertechnika Kft. nyerte el. 

A Lázár János fennhatósága alá tartozó MÁV-START Zrt. a pénztáraira és az egyéb létesítményeire keretszerződést köt, hogy a távfelügyelet biztosításával a személy- és pénztárbiztonságot, valamint a rendszerek megfelelő működését biztosíthassa maximum 250 helyszínen.

A riasztók beszerelését, illetve a meglévők karbantartását a Civil Rendszertechnika Kft. nyerte el, melynek egykori tulajdonosa Pintér Sándor, de jelenlegi birtokosai is a bizalmi köréhez tartozó személyek.

A szerződés keretösszege nettó 108 millió forint, melyből a MÁV-Start Zrt. nettó 54 millió forintra vállal megrendelési kötelezettséget.

A közbeszerzés elnyerésénél a MÁV a legjobb ár-értékarányt vette figyelembe, ennek eredményeképpen a Civil Rendszertechnika Kft. olyan cégeket előzött meg, mint a Multi Alarm Biztonságtechnikai Zrt., az SGR Services & Technology Kft. és az Objekt-Őr Vagyonvédelmi Kft. – ugyanis mindhárom ajánlatot érvénytelennek minősítették.

A gyomaendrődi vasútállomás. Pintér Sándor bizalmasai siettek Lázár János segítségére
A gyomaendrődi vasútállomás. Pintér Sándor bizalmasai siettek Lázár János segítségére
Fotó: Facebook

A Pintér Sándor nevével fémjelzett nyertes cég feladata lesz:

  • a MÁV-pénztárak távfelügyelete a korábbi telephelyek védelmén túl az újonnan telepített riasztórendszerekkel bővített helyek 7/24 időtartamnak megfelelő riasztórendszereinek felügyelete
  • a riasztásjelzések esetén a megadott személyek értesítése, valamint a kivonuló szolgálat indítása
  • a szolgálat által adott visszajelzések alapján az esemény dokumentálása
  • szükség esetén a rendőrség értesítése.

Ezen felül évente megelőző karbantartásokat kell végezniük a telephelyeken, valamint az ehhez szükséges alkatrészeket beszerezniük és szükség szerint eseti javításokat végezniük.

Bár sok vidéki MÁV-pénztár már megszűnt, és jegyautomatából lehet menetjegyet venni (ha online nem megy), a közbeszerzési dokumentum nem tér ki arra, hogy itt is riasztót szerelnének-e be, vagy csak az élő személyes pénztáraknál. 

A Civil Rendszertechnika Kft.-nek egyébként igen jól sikerült a tavalyi éve. A korábbi 10,6 milliárd forintos nettó árbevételét sikerült 19,1 milliárdra feltornásznia. Nyeresége pedig minden eddiginél magasabb lett: 2,3 milliárd forint, szemben a 2023-as 1,4 milliárddal. De a cég csak egy a Pintér Sándor köreihez tartozó Civil Biztonsági Szolgálat Zrt. vállalkozásai között.

Lapunk írta meg, hogy évek óta a NER által leuralt terep az őrző-védő szektor és a céges beszámolók szerint az erősorrend sem változott: stabilan Pintér Sándor bizalmasainak hátát nézi a mezőny. A 2023-as 9 milliárd forintot követően a 2024-es teljesítmény után már 9,7 milliárdos osztalék kifizetését hagyta jóvá a korábban személyesen Pintér Sándorhoz, most pedig már az ő két bizalmasához kötődő Civil Biztonsági Szolgálat Zrt. – derül ki az őrző-védő cég 2024-es alapítói határozatából.

Lázár János és a MÁV neve naponta tele van a sajtóval. Nemcsak azért, mert július 1-jétől a több mint 10 percet késő vonatok után a jegyek 50 százalékát visszatérítik, hanem az ennek ellenére folytatódó hihetetlen nagy számú késések miatt is. Most például az tartja lázban a sokat megélt utazókat, hogy megszűnt a Vonatinfó, amire gyorsan kifejlesztettek egy alternatív Holavonat-ot – ám erről Lázár János azt írta felháborodva közösség oldalán, hogy ez egy adathalász oldal. Így az őket ért támadás után leállították az applikációt, miközben megjelent egy újabb alternatíva a késések követésére, ez a Vonatterkep.hu. Bár az oldalon nincs erről szóló tájékoztatás, a szolgáltatás biztosan nem áll kapcsolatban a MÁV-val.

Lázár bejegyzését egyébként nem hagyta szó nélkül Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője. A budapesti képviselő szintén a legnagyobb közösségi oldalon reagált a miniszter bejegyzésére, amit „példátlanul szánalmas”-nak nevezett. 

„... az utasokat nem az új vonatkövető oldaltól kell megvédeni, hanem tőled, az ámokfutó, vasútromboló minisztertől. Úgy viselkedsz, mint aki megpróbálta betiltani az időjárás-jelentést, és most azon dühöng, hogy az emberek mégis megtudták, hogy süt a nap” – írta Vitézy.

A frakcióvezető úgy látja, Lázár megpróbálta elrejteni a késő vonatokat, de lelepleződött, és most köznevetség tárgya lett a kísérlet. Hozzátette, a miniszter képtelen volt javítani a vasút helyzetén, sőt, még el is mélyítette annak válságát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!