A tomboló nyárban a szokásos tévés uborkaszezont mostanában egyedül csak a labdarúgó Európa-bajnokság mérkőzései bolygatták fel, így nem meglepő, hogy a kereskedelmi csatornák a hétköznapokra fékezett habzású műsortervekkel készültek. Az RTL főműsoridős programjának első érkezője az ’A mi kis falunk’ volt, 304 ezres átlagos nézőszámmal iratkozott fel a listára, a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 éves korcsoportjában pedig egy adás jellemzően 91 ezer nézőt vonzott, 11 százalék körüli közönségarány mellett.
A TV2 ezúttal is a Kasza Tibi vezetésével érkező Szerencsekerék adásait indította csatába, ezek pedig a teljes lakosság körében ezúttal is lenyomták a riválist, hiszen átlagosan 513 ezer ember nézte a műsort. A kiemelt kereskedelmi korcsoportban ez a fölény azonban jócskán csökkent, és 98 ezres nézőszámával épphogy megelőzte a versenytársat, 13,5 százalék körüli közönségaránnyal.
Minden a foci
Egy pillanatra sem volt kérdés, hogy a hét legjobb nézettségű műsora mindkét kategóriában a németországi foci-Eb döntője lesz, csupán a győzelem mértéke volt kérdéses.
A spanyol és az angol válogatott komoly csatát vívott, amelyből végül Spanyolország került ki győztesen. A fordulatos döntőt összesen 1,32 millióan nézték Magyarországon vasárnap este, ez nem meglepő módon toronymagasan a hét legjobb nézettsége lett, összességében pedig a 2024-es év harmadik legjobbja.
A meccs mindent vitt a 18-49 évesek körében is, hiszen a szegmensben 507 ezer néző ült a képernyők előtt, több mint 48 százalékos közönségarány mellett – itt sem volt kérdés egy pillanatra sem a heti győzelem.
A 28. hét dobogója összességében is a foci-Eb utolsó mérkőzéseiből állt össze, ugyanis a második és a harmadik helyre a két elődöntő került be:
- a Spanyolország-Franciaország találkozót 951 ezren,
- míg az Anglia-Hollandia összecsapást 925 ezren látták.
Nem tudtak labdába rúgni hétvégén a kereskedelmi tévék
Vasárnap este rendezték az Európa-bajnokság döntőjét, így a hétvége legfőbb attrakcióját is ez jelentette. A kereskedelmi csatornák mérkőzését az döntötte el, hogy hol sikerült jobban a filmválasztás. A győztes a hétvégi filmek közül összességében a TV2 által szombatra választott ’Tomb Raider’ lett, ezt 260 ezren nézték.
Utoljára nyert nagyot a közmédia
A párizsi olimpia kezdetéig egészen biztos, hogy egy darabig nem fogjuk látni a közmédia semelyik csatornáját sem a legjobb nézettségű adók közt, hiszen a hagyományos helyzetben az is ritka, hogyha érdemben mérhető számokat tudnak felmutatni. A foci-Eb fináléjának és elődöntőinek köszönhetően azonban a 28. héten tarolt az M4 Sport: a 18-49 évesek kiemelt kereskedelmi korcsoportjában, az átlagos napi közönségarányok harcában a két kereskedelmi csatorna fölé kerekedett, és 15,6 százalékával simán megelőzte az RTL és a TV2 által hozott 8,8, illetve 10,8 százalékot.