4p

Hogyan lehetnek ekkora eltérések a közvélemény-kutatások között?
Magyar Péter miatt ekkora a bizonytalanság?
Milyen módszerrel készülnek a felmérések?

Online Klasszis Klub találkozó élőben Hann Endrével!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Medián ügyvezető igazgatójától!

2024. június 5. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 19. héten mindkét nagy kereskedelmi csatornának akadt oka az örömre.

Az RTL hétköznapi programjába Szujó Zoltán vezetésével megérkezett a ’The Floor’, a nem különösebben nehéz vetélkedő elég erős számokkal kezdte meg pályafutását. A teljes lakosság körében 520 ezren figyelték az epizódokat átlagosan, míg a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 évesek korcsoportjában kifejezetten jónak számító, 194 ezres nézettséget és 21,8 százalékos közönségarányt ért el a vetélkedő. Sőt, a szegmensben a május 7-i, keddi adás olyannyira szépen teljesített, hogy

221 ezres nézettségével és 23,1 százalékos közönségarányával a hét legjobbja lett.

A TV2 a rivális vetélkedő ellen vetélkedőt indított, hiszen már adják a Zsákbamacska legújabb évadját, egyelőre azonban mérsékelt sikerrel, 422 ezres átlagos nézettséggel fut. A kiemelt kereskedelmi korcsoportot sem hozta igazán lázba a műsor, és 100 ezres átlagos nézettség mellett mindössze egy igen halovány, 11,4 százalékos közönségarányra futotta.

Az esti műsorsávok második felében jelenleg mindkét csatorna ismétléseket ad, ezek néhány százezres nézőszámokat értek el a 19. héten is.

Mire kapcsoltak a héten a tévézők?
Mire kapcsoltak a héten a tévézők?
Fotó: Depositphotos

Már megint a Tények

Mostanra szinte bizonyossá vált, hogyha nincsen éppen kiugróan jól teljesítő szórakoztató műsor, a nézettségi adatok toplistájának élén a Tények valamelyik esti adása landol majd: ez ezúttal is így történt. A TV2 hírműsora kedden érte el a győzelmet, hiszen ez az adás

630 ezer nézőt vonzott a teljes lakosság körében.

A TV2 Play-en elérhető tematika szerint nem távolodtak el a bevált recepttől, így egy tehervonat balesete, egy majálison letépett ujj, és a kínai elnök budapesti látogatásának előkészületei tűntek fel a legérdekesebbnek tartott témák közt.

Sportesemények

A Bajnokok Ligája már az elődöntőknél jár, és igazi csemegét tartogatott, hiszen a Real Madrid és a Bayern München csapott össze, ez végül a spanyol csapat továbbjutásával zárult – ezt 515 ezren nézték a készülékek előtt.

Az Európa Ligában a Bayer 04 Leverkusen és az AS Roma találkozott, a meccsen ezúttal döntetlen született, azonban összesítésben a német csapat jutott tovább; ez 252 ezer embert vonzott a képernyőkhöz.

Végül egy magyar érdekeltség is akadt, ugyanis tét nélküli mérkőzésen a Ferencváros elszenvedte idei első vereségét (2-0). A Diósgyőr a legutóbbi, Újpest elleni hatalmas (7-0) vereséget igyekezett feledtetni szurkolóival, míg a Ferencváros már inkább a szerdai, Paks elleni Magyar Kupa-döntőre tartalékolhatta energiáit. Az elért, 180 ezres tévés nézettséget javíthatta, hogy a Diósgyőr szervezett szurkolói csoportjai az Újpest elleni súlyos vereséget követően tiltakozásként nem vesznek részt a szezonból hátralévő mérkőzéseken, így a kapu mögötti lelátórész üresen maradt a Fradi ellen Miskolcon.

Nem hozott meglepetést a hétvége

Az elmúlt hetekbe már megszokott módon ezúttal is az RTL-nek állt a zászló hétvégén, hiszen mindkét pihenőnapon nyerni tudott a csatorna. Szombaton a saját gyártású focis sorozat, a Gólkirályság indult valódi kihívó nélkül, 406 ezres nézettséget hozva.

Vasárnap visszatértek a cápák, és a ’Cápák között’ 449 ezres nézőszámával nyomta le a modelleket: a TV2 modell-tehetségkutatója, a ’Next Top Model Hungary’ 353 ezres közönségszámig jutott.

Nem volt kérdés a végeredmény

Az a 19. hét nézettségi adatain már egyértelműen látszik, hogy közeleg a nyár, és vele a tévés holtszezon is – a következő hónapokban kiugróan jó számokat nem fogunk látni. Ezzel együtt az RTL örülhetett, hiszen az erősen kezdő ’The Floor’, valamint a hétvégi jó teljesítmény a Tények teljes lakosság körében elért kategóriagyőzelme ellenére is bebiztosította, hogy a 18-49 évesek korcsoportjában egy pillanat se legyen bizonytalan a végeredmény: az átlagos napi közönségarányok harcában a két csatorna közül az RTL kerekedett felül, és 15,1 százalékával lenyomta az RTL 10,8 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!