Kezdjük az elején. Az említett meglepetések nem az RTL hétköznapi programjában estek meg, a csatorna ugyanis ezúttal is ugyanazzal a felhozatallal készült, mint a korábbi hetekben, és a fő attrakciót ezúttal is a Gundel Takács Gábor vezetésével érkező ’Az ugrás – A beugratós kvízműsor’ jelentette. A vetélkedő alulról súrolta a héten az 500 ezres átlagot, ez jelentős visszaesés az eddig megszokotthoz képest.
Gundel Takácsék a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 évesek korcsoportjában 155 ezer feletti nézőszámot és 15 százalék feletti közönségarányt értek el epizódokként – azaz itt is visszaesés történt, ám kevésbé jelentős mértékben.
A műsorterv második felében a saját gyártású ’A mi kis falunk’ részeit tűzte műsorra az RTL, a már sokadik évadját taposó sorozat a késői kezdés mellett 290 ezer körüli átlagos nézőszámot tudott felmutatni, ez enyhe javulás.
Új csodafegyvert talált a TV2
Hetekig írtunk arról, hogy 2024-ben verhetetlen a csatorna hírműsora, a Tények. Nos, a 12. hétig kellett várni ahhoz, hogy legyőzőre találjon. A TV2 ugyanis bemutatta legújabb párkeresőjét, a Netflixtől honosított ’Házasság első látásra’ pedig a közönség kedvence lett, átlagosan több mint 810 ezren követték részenként azt, hogyan alakulnak a látatlanban egymásba szerető, majd egyből összeházasodó párok kalandjai. A 12. hét összességében legnézettebb műsora
a március 19-én sugározott 2. rész lett, ezt 856 ezren követték a képernyők előtt.
A reality a 18-49 évesek körében is nagyon szép számokat hoz, 221 ezres átlagos nézőszám mellett átlagosan közel 24 százalékos közönségarányt tudott felmutatni – igaz, ez végül csak a heti második helyre volt elég a szegmensben.
A hétköznapi program második felében a saját gyártású Hazatalálsz új részeit hozta a csatorna, ez 470 ezres átlagos nézettséggel nyitott, ezzel összességében elégedettek lehetnek a TV2 irodáiban.
Nagyot villantott a magyar válogatott
Az 1-0-s hazai győzelemmel záródó Magyarország-Törökország barátságos mérkőzés nemcsak Szoboszlai Dominik és Schäfer András viccelődése miatt emlékezetes, de a tévézőket is lázba hozta, hiszen a teljes lakosság körében is 650 ezren követték a válogatott játékát. Az igazán nagy dobás azonban a kiemelt kereskedelmi korcsoportban érkezett, ugyanis
a szegmensben elért 247 ezer néző és 25,1 százalékos közönségarány a hét legjobbja lett.
Hétvégére nem jutott újdonság
Szombaton az RTL nem találkozott igazi kihívóval, hiszen az ’A mi kis falunk’ új részének csak egy film volt a kihívója, így a sorozat 732 ezres nézőszámával rendkívül magabiztosan húzta be a napi győzelmet.
Vasárnap már némileg több izgalom akadt, ugyanis sokkal szorosabb volt a mezőny, hiszen továbbra is jól teljesít az RTL ’A renitens’ című bűnügyi vígjátéksorozata és 609 ezres nézettségével legyőzte a Next Top Model Hungary-t, a TV2-s modell-tehetségkutató 508 ezres nézettségével tartja a nyitóepizód szintjét.
Így alakult a heti összecsapás
Az elmúlt hetekben egyre inkább jellemzővé vált, hogy a 18-49 évesek körében elért nézettségi adatokban fej-fej mellett végeztek a csatornák, ez elsősorban annak köszönhető, hogy míg a hétköznapokon a TV2 van fölényben, a hétvégéken az RTL-é az egyértelmű dominancia. A mérleg nyelve ezúttal a kiemelt kereskedelmi korcsoportban, az átlagos napi közönségarányok harcában az RTL felé billent, és 14,6 százalékával lenyomta a TV2 14,5 százalékát.