Bruttó 60 millió forintot kap Hódmezővásárhely a várost és Szegedet összekötő gyorsvasút, a tram train kommunikációjára - az erről szóló határozati javaslat február 9-én került a közgyűlés elé.
Lázár János
A pénzt a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kérték, és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-n keresztül jut el Hódmezővásárhelyre.
A Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter erős patronálását élvező város vezetése úgy érezte, hogy a műszaki tartalom megvalósításába kevésbé tud beleszólni, de a kommunikációs feladatokból nagyobb részt tudna vállalni. Ezért egyenesen Seszták Miklós fejlesztési miniszterhez fordultak "a projektben való önkormányzati részvétel magasabb szinte helyezése érdekében". A határozati javaslathoz fűzött indoklás szerint a kommunikációs feladatok azok, amelyekben célszerű, ha nagyobb feladatok hárul az önkormányzatra.
A tervek szerint a nyomvonal mentén található kistelepülési szint lenne a kommunikáció egyik terepe, de a pénzből országos tájékoztató kampányt is indítanának, mert mint írják: "országos szinten is meg kell ismerteni ezt, a hazánkban elsőként kialakításra kerülő közlekedési formát."
Szerencsére a megkeresés pozitív fogadtatásra talált, az NFM, illetve a hódmezővásárhelyi villamos pálya beruházója, a NIF hozzájárult, hogy az önkormányzat közreműködöként vehessen részt a kommunikáció megvalósításában. Ehhez pedig bruttó 60 millió forintot biztosít a NIF - tájékoztatta a közgyűlést Hegedűs Zoltán polgármesteri jogkörben eljáró alpolgármester.
Szent a béke tehát a tárca és a város között, pedig nem oly rég volt arra példa, hogy a miniszter élesen kritizálta Seszták Miklós apparátusát a projekt drágulása miatt.
mfor.hu