3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Telekom elindította a MobilTárca szolgáltatást, amely digitális pénztárcává alakítja a mobiltelefont - jelentette be Christopher Mattheisen, a mobilszolgáltató társaság vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.

Hozzátette, hogy a társaság Európában elsőként vezet be olyan mobiltárcát, amellyel nemcsak fizetni, hanem hűségpontokat gyűjteni, valamint rendezvényekre belépni is lehet. A szolgáltatásban a Telekom partnerei az OTP Bank, a MasterCard, a SuperShop és az InterTicket.

A MobilTárca egy olyan alkalmazás, amellyel virtuális formában egy helyen tárolhatók egyes bank- és hűségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépőjegyek. Ehhez egyérintéses fizetésre alkalmas (NFC-képes) okostelefonra van szükség.

A tájékoztatón elhangzott, hogy Magyarországon több mint 20 ezer elfogadóhely alkalmas az érintéses fizetésre, továbbá a Telekom arra számít, hogy 2015 végéig egymillió NFC-képes telefon lesz forgalomban.

Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a virtuális bankkártya megalkotása során rendkívüli figyelmet fordítottak a biztonságra. A fejlesztésnél az egyszerű és gyors használat mellett szempont volt a kártyaigénylési folyamat gyorsasága is, ezért az igénylés és a szerződéskötés teljes folyamata elektronikusan történik.

Elmondta azt is, hogy az OTP 2009-ben vezette be az érintéses fizetésre alkalmas bankkártyákat, és jelenleg a banknak több mint 2 millió PayPass bankkártyája van forgalomban.

A fizetési folyamat technológiai háttere és a tranzakciók biztonsági védelme a MasterCard nemzetközi szabványain alapul. A hűségpont gyűjtés és beváltás a SuperShoppal együttműködésben valósul meg, míg a jegyvásárlás biztosításában a Jegy.hu oldalt üzemeltető InterTicket a Telekom partnere. Hűségpontot gyűjteni és beváltani közel 600 üzletben, automatában, valamint ugyanennyi taxiban lehet, és 23 budapesti rendezvényhelyszínen biztosított a MobilTárcában tárolt NFC jeggyel való belépés.

A Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával 2013 nyarán indult el a MobilTárca szolgáltatás egy éven át tartó nyilvános tesztje 2 ezer fő részvételével. A projektben mindhárom mobilszolgáltató részt vett.

A tájékoztató résztvevői hangsúlyozták, hogy a rendszer nyílt, további partnerek csatlakozására is számítanak.

Az MTI kérdésére a Vodafone közölte: a cég stratégiai partnereivel dolgozik saját MobilTárca szolgáltatásának beindításán. A kiemelt fontosságú szolgáltatás az idén decemberben egy belső teszttel indul, majd 2015 első negyedévében válik az ügyfelek számára is elérhetővé.

A Telenor is azon dolgozik, hogy a lehető legrövidebb időn belül elindítsa a szolgáltatást. A cég közleményében emlékeztetett, hogy a Magyar Mobiltárca Szövetség keretében a MobilTárca tesztüzemét sikerrel teljesítette, és ennek során ügyfelei pozitív visszajelzéseket adtak a szolgáltatásról.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!