A Tesco, mely Angliában eddig is nyújtott pénzügyi szolgáltatásokat üzleteiben nagyobb sebességi fokozatba kapcsol a banki és biztosítási termékek terén. A társaság célja, hogy 10 százalékos piaci részesedést érjen el a pénzügyi szolgáltatások terén, tudta meg Daily Mail a Tesco egyik magas rangú vezetőjétől. A lap által idézett forrás szerint a már eddig kínált szolgáltatások, mint a hitelkártya, vagy a biztosítási termékek köre hamarosan bővülhet, további megtakarítási és (jelzálog)hitel konstrukciókkal.
A lap információira reagálva a Tesco közleményt adott ki, melyben hangsúlyozta, hogy valóban szeretnének újabb szolgáltatásokat bevezetni, ám a cikkben szereplő piaci részesedéssel csak hosszú távon számolnak a kereskedelmi vállalatnál. A Tescónál egyébként van mire támaszkodni, hiszen a korábban a Royal Bank of Scotlanddel közösen indított pénzügyi szolgáltatások immár jelentős múltra tekintenek vissza. A Tesco által kibocsátott hitelkártyák igen népszerűek, és ebben a szegmensben 8 százalékos részesedéssel rendelkeznek. Emellett a gépjármű biztosítás terén értek el számottevő eredményeket.
A Tesco pénzügyi szolgáltató partnerekkel közösen a magyar piacon is kínál pénzügyi termékeket. Az értékesítés ugyanakkor a brit piachoz-, illetve a teljes magyar bankpiachoz viszonyítva a magyar leányvállalatnál – a partnerek piaci részesedését figyelembe véve - vélhetőleg nem túl jelentős. Feltételezhető ugyanakkor, hogy néhány termék (pl. az áruhitel) sikeres a magyar Tescónál is.
A bankokat riogatja a Tesco
Nagyratörő terveket dédelget a brit piacon a Tesco, mely 10 százalékos részesedés elérésére törekszik a pénzügyi szolgáltatások piacán. Amennyiben a kereskedelmi lánc tervei megvalósulnának a szigetországi bankszektor egyik legnagyobb szereplője lehet.