3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szilárd jogi keret szükséges a Magyar Nemzeti Bank (MNB) működéséhez - emelte ki az Európai Központi Bank (EKB) csütörtökön kiadott szakvéleményében.

Az EKB az MNB-ről szóló törvény javasolt módosításáról, a bizalmi vagyonkezelésre vonatkozó, illetve a vagyonnyilatkozat-tételi szabályokról szóló törvényjavaslatról készített véleményt. Kiemelte, hogy az MNB-ről szóló jogszabály gyakori módosítása az intézmény működésének instabilitását eredményezi.

Az EKB véleménye szerint a jogalkotónak az MNB működésének stabilitása érdekében meg kellene ragadnia a tervezett törvénymódosítások révén adódó lehetőséget egyebek között arra, hogy további garanciákkal biztosítsa a monetáris finanszírozás tilalmát az MNB-ről szóló törvényben.

Továbbá a jogszabályba kellene illeszteni olyan elemeket, amelyek rendelkeznek a monetáris tanács tagjainak kinevezésével kapcsolatos további fékekről és egyensúlyokról, a testület zavartalan és folyamatos működéséről az elnök hivatalvesztése esetén, és amelyek megváltoztatják az elnök és az alelnökök által tett eskü szövegét - áll az EKB szakvéleményében.

Az EKB szerint a vagyonnyilatkozat-tételi szabályokról szóló törvényjavaslat 3. szakasza "gyakorlatilag az MNB elnökének, alelnökeinek és a monetáris tanács tagjainak átmeneti felmentését teszi lehetővé" a Központi Bankok Európai Rendszere (KBER) alapokmányának vonatkozó cikkében foglaltaktól eltérő okok alapján. Ezzel kapcsolatban az EKB kiemelte, hogy a nemzeti központi bankok elnökeinek és döntéshozó testületeinek más, a KBER-el összefüggő feladatok ellátásában résztvevő tagjai kizárólag a KBER alapokmányában részletezett okoknál fogva menthetők fel.

A dokumentum alapján az MNB-ről szóló törvény módosítását azért látta szükségesnek a javaslat kidolgozója, mert úgy vélte, a jogszabályba be kell építeni az MNB felügyeleti feladatai gyakorlása során nyert tapasztalatokat, rugalmassá kell tenni a Pénzügyi Stabilitási Tanács döntéshozatali eljárását és eredményesebbé kell tenni az MNB felügyeleti bevételeinek beszedését.

A bizalmi vagyonkezelésről szóló törvényjavaslat azért került véleményezésre az EKB elé, mert a tervezet értelmében pénzügyi felügyeleti hatóságként az MNB adja ki az ilyen tevékenységet végző jogalanyok engedélyét, és tartja nyilván őket.

A vagyonnyilatkozat-tételi szabályokról szóló törvényjavaslat azért került az EKB elé, mert az bizonyos esetekben szankciókat határoz meg az MNB elnökével, alelnökeivel, a monetáris tanács egyéb tagjaival valamint a felügyelőbizottság tagjaival szemben - áll a dokumentumban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!