A felfutó távközlési vállalatokat fenyegeti, hogy a kontrolling nem tudja előre látni és jelezni a túlfejlesztés (túl gyors és széles körű fejlesztés) pénzügyi csapdáját. Ezt a nehézséget tovább fokozhatja az éles versenypiaci helyzet által kikényszerített folyamatos árszint csökkenés szükségessége.
Ezért a klientúra erőteljes növelése érdekében kulcskérdés a marketing és PR eredményessége, illetve a szolgáltatási paletta dinamikus bővítése.
A kontrolling növekvő jelentősége a távközlésben
Mindeme nehézségek közepette a kontrolling jelentősége két okból is nő a távközlésben:
- az árfolyamok nagymértékű esését csak a javuló jövedelmezőségi hírek állíthatják meg, s ezért mind a tulajdonosok mind a menedzsment folyamatosan nagyon várják az egyes hónapok kontrolling adatait ;s ebből messzemenő következtetéseket vonnak le a jövőre vonatkozó tervek megbízhatóságára, ami az árfolyam várakozások fontos tényezője,
-
- a távközlési cégek fejlesztéseit jelentős hitelekkel támogató banki szféra számára is folyamatosan le kell követni, hogy miként alakul kintlévőségeik gazdaságossága, s e kintlévőségek kockázata,
-
- a fokozódó versenyben az árelőny szerzés jelentősége nő, ezt azonban hatékonyabb kontrollinggal kell alátámasztani.
Mindezek indokolnák az ágazat specifikumait figyelembe vevő kontrolling módszerek fejlesztéséhez erőforrások rendelését.