A lap hétfői számában közölt interjúban a cég vezérigazgatója egyebek között elmondta, hogy a cég problémái a társaság hitelei miatt keletkeztek. A BKV hitelei két év alatt járnak le; az idén 9,4 milliárd forint, jövőre pedig az összes többi, 50 milliárd forintot meghaladó kölcsön, amelyek mögött állami, illetve önkormányzati garancia áll.
Bolla Tibor elmondta, hogy a bankok hajlandóak tovább finanszírozni a BKV-t, és kötelező érvényű ajánlatot adtak az idén lejáró összeg refinanszírozásához, de ennek fejében elvárják az állami garanciát. Ezt egyelőre nem kapták meg, ezért nem tudják lehívni az aláírt hitelszerződések összegét, így saját forrásból kell törleszteniük.
Idén eddig két esedékes törlesztőrészletet teljesítettek összesen 4,7 milliárd forint értékben, szeptember 30-án pedig további 2,4 milliárd forintot fizetnek vissza, de így már több mint hétmilliárd forint hiányzik a gazdálkodásból - mondta el a vezérigazgató.
Bolla Tibor beszélt arról is, hogy meg kellene kezdeni a HÉV-ek és a kisföldalatti szerelvényeinek felújítását, a 3-as metró vonalán folyamatosan cserélik a síneket, ezzel a munkával jövő nyárig végeznek.
A 4-es metróval kapcsolatban azt mondta, az utasok nehezen szoknak át az új közlekedési lehetőségre, így a 4-es metró kihasználtsága egyelőre nem hozza a várt utasforgalmat, ha azonban a felszíni közlekedést áthangolja a BKK, nőni fog az új metróvonalat használók száma.
MTI