Az autógyárak a szokásos augusztusról előrehozták júliusra a nyári leállásokat, aminek nagy szerepe lehetett az ipar meglepően gyenge júliusi teljesítményében - állapították meg az MTI-nek nyilatkozó piaci elemzők a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán kiadott előzetes jelentése után.
(MTVA)
Ürmössy Gergely, az Erste bank vezető makrogazdasági elemzője az MTI-nek küldött kommentárjában emlékeztetett, hogy a várakozások 7 százalék körüli növekedést prognosztizáltak, ehhez képest különösen gyenge júliusi ipari termelés adat érkezett. Vélhetően a nyári autóipari leállások okozhatták a termelés jelentős visszaesését - közölte.
Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője arra hívta fel a figyelmet, hogy ha az önmagában 30 százalékos részarányt képviselő autóipari ágazat gyengélkedik, akkor a kapcsolódó ágazatok is visszaeső kereslettel és termeléssel szembesülhetnek, így, a tovagyűrűző hatásokat figyelembe véve, a járműgyártás teljesítménye egyre inkább kulcskérdéssé válik.
Suppan Gergely, a Takarékbank elemzőjének véleménye szerint, mivel az adatok éles ellentétben állnak szinte minden belföldi és a magyar szempontból lényeges német konjunktúra-mutatóval, azt lehet feltételezni, hogy az autógyártók augusztus helyett júliusban tartották a nyári leállásokat. Amennyiben így van, augusztusban meredek felpattanás várható - fejtette ki.
MTI