Az első félévben lízinggel finanszírozott eszközök bruttó értéke 222 milliárd forint volt. Az első félévi 38.209 darab szerződés 2,3 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévinél, amely azt mutatja, hogy használt eszközök helyett egyre inkább drágább újakat vásárolnak az ügyfelek.
Az MLSZ tagjainak teljes portfóliója - a kihelyezett összeg - 2.200 milliárd forintot tesz ki, ennek közel fele a személyautó finanszírozás - tette hozzá a főtitkár.
A múlt év végén a gépberuházások 6,2 százaléka volt lízing, mostanra ez az arány 10,4 százalékra emelkedett. Az ügyfelek között egyre magasabb a vállalkozók aránya, és csökken a magánszemélyeké. Például az új személyautót finanszíroztatók háromnegyede cég, míg az uniós átlag fele-fele arányú - ismertette az adatokat Révész Tamás, az MLSZ elnökségi tagja, hozzátéve: az új autóknál 40, míg a használtaknál 35 százalék az önerő a finanszírozás indulásakor.
A válság előtt a teherautóknál és a mezőgazdasági gépeknél az áfa volt az önerő, ma emellé további 20 százalékot kell letenni - ismertette a változást Tekse Kálmán elnökségi tag. Egy kivétel van ez alól, a flottafinanszírozás, amelyet ma is önerő nélkül lehet elindítani.
A tájékoztatón elhangzott, hogy 30 százalékkal nőtt a kamionok lízingje, amely a gazdasági fellendülést vetíti előre. A másik növekvő szektor az IT és más irodatechnikai eszközöké, amely szintén a növekedés jele, bár Magyarországon az ilyen eszközök 4-5 százalékához kapcsolódik csak finanszírozás, szemben a németországi 90 százalékkal.
A kilábalás még nem érte el ugyanakkor az építőipart: az ott használt eszközök lízingje 30 százalékkal esett az első félévben.
MTI