"Csökkentjük a gyártási költségeket, ha ennek köszönhetően nőnek a megrendelések, akkor a hatások nem lesznek olyan erősek" - mondta el Ryoji Chubachi, a Sony elnöke.
A jen a múlt hónapban rekordszintre erősödött a dollárral szemben, ez pedig nem csak a Sonyt, hanem szinte minden japán céget érzékenyen érint, mely eladásainak jelentős részét az Egyesült Államokban bonyolítja.
Az erős jen mellett a tévéüzletág folyamatos veszteségei is komoly nyomást helyeznek a Sonyra, a cég szerint a költségek csökkentése azzal is együtt jár, hogy egyre több tévét fognak rendelni a tajvani beszállítóiktól. Egyes vélemények szerint a költségek csökkentése együttjár majd a gyártás áthelyezésével más városokba.
A veszteségek ellenére a cég vezetői szerint továbbra is az LCD-üzletág lehet az egyik kulcsterület idén, 15-20 százalékos részesedést akarnak elérni a piacon.
A Fitch Ratings elemzője szerint a Sony legtöbbet a fejlesztésen és a kutatáson tudna spórolni. Ez azonban hosszabb távon veszélyeztetné a Sony eredményeit, mivel ha nem jönnek elő újabb termékekkel, akkor lemaradnak a szektoron belüli versenyben.