3p

Az idén is 100 millió forint feletti adózott eredményt érhet el a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft., ha bejön Gerendai Károly jóslata és látogatócsúcsot döntenek a Szigeten.

Az idei év sem telhet el Sziget Fesztivál nélkül és ha minden igaz, a megszokottnál egy héttel később szervezett program már a harmadik egymást követő évben nyereséget termelhet. Miután a Kulturális Menedzser Iroda Kft. 2011-ben még 83,5 milliós veszteséget hozott, az elmúlt két rendezvény már javította Gerendai Károly és tulajdonostársai hangulatát. Igaz, az említett 2011-es veszteséges év előtt kilenc éven át pozitív mérleggel zárt a Sziget Kft. 2012-ben és 2013-ban pedig 108,2, illetve 103,8 millió forint adózás utáni eredményt sikerült elérniük - derül ki a cég beszámolójából.

Mivel a Sziget főszervezője az idei évre rekord méretű, 400 ezer feletti látogatószámot vár Magyarország legnagyobb kulturális eseményén, nem kizárt, hogy folytatódhat a nyereséges sorozat. Különös tekintettel arra, hogy a cég szervezi a VOLT Fesztivált és a Balaton Soundot is, amelyek látogatottsága kapcsán nem látott napvilágot negatívum.

A cég bevétele 2013-ban az azt megelőző évhez képest 1,8 milliárddal nőtt, bár tény, hogy anyagjellegű ráfordításai is jelentős mértékben megemelkedtek. Ez annak tükrében is érdekes, hogy míg 2008-tól 2012-ig stabilan 380-390 ezer látogatója volt a Sziget fesztiválnak, a szám tavaly 362 ezerre csökkent. Persze a bevételek alakulása nem csak a Szigettől, hanem a másik két nagy fesztivál sikerétől is függ.

Gerendai Károly elmondása szerint egyébként az elmúlt években a magyar közönség száma fogyott, a külföldi látogatóké pedig egy emelkedő tendenciát követően stagnált, majd szintén csökkenésnek indult.

A Szigeten az elmúlt évek bővítéseivel 30 ezerre nőtt a helyszínen kempingező látogatóknak eladható bérletek száma, további 15 ezer nem ottalvós bérletet értékesítenek, ehhez jön naponta legfeljebb 30 ezer napijegy, így a fesztivál egy napjára 75 ezer embert tudnak beengedni. Általában - a mínusz egyedik nap kivételével - hat napot számolnak bele az összlátogatószámba, így jött ki a 390 ezres eddigi csúcs 2009-ben, de Gerendai Károly szerint idén reálisnak tűnik 400 ezer fölé kerülni.

A főszervezőt idézve az MTI azt írta, a fesztiválnak az új idősávban komoly konkurenciát jelentenek a szintén azon a héten zajló nagy költségvetésű európai fesztiválok, például a belgiumi Pukkelpop, a hollandiai Lowlands vagy az ausztriai Frequency Festival. Gerendai Károly szerint a döntés mégis helyesnek tűnik: a Sziget emelt szolgáltatásokat nyújtó, fizetős kempingjei már beteltek, időarányosan soha nem fogytak ilyen jól a hetijegyek, a brit, német, francia és olasz piacon kiemelkedően nőttek az eladások. Megfordult a trend a magyar közönség esetében is, így előfordulhat, hogy augusztus elejére mind a 45 ezer bérletet eladják a tavalyi 34 ezer után.

A főszervező közlése szerint a Sziget összköltségvetése tavalyhoz képest mintegy 300 millió forinttal nő, aminek elsődleges oka, hogy több mint 400 millió forinttal költenek többet a programra, eközben viszont megtakarítást eredményez bizonyos helyszínek összevonása (Világfalu, ír-blues színpad) és megszüntetése (Aréna sátor). Gerendai Károly szerint a Szigetnek jól jön az is, hogy Budapest egyre trendibb az európai fiatal felnőtt korosztály körében.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!