2p

Csökkent Magyarországon a fogyasztói bizalmi index az első negyedévben a tavalyi negyedik negyedévhez viszonyítva, az elmúlt év első negyedévéhez képest viszont emelkedett - derült ki a Nielsen piackutató vállalat globális kutatásából.

A fogyasztói bizalomról és a költési hajlandóságról márciusban készített internetes felmérés szerint a hazai első negyedévi 61 pont kettővel kevesebb, mint a tavalyi negyedik negyedév 63 pontja, a tavalyi első negyedév során mért 55 pontos indexhez hasonlítva ugyanakkor hatpontos a növekedés.

A magyar válaszadók 26 százaléka gondolja úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a megkérdezést követő tizenkét hónapban kisebb-nagyobb mértékben jó lesz, ez egy százalékponttal kevesebb, mint az előző, negyedik negyedévben.

Szintén 1 százalékponttal csökkent Magyarországon azok aránya, akik a munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé jónak ítélik meg, a válaszadók 16 százaléka látja kedvezőnek a helyzetet. Kisebb lett a hazai fogyasztók vásárlási kedve is, a negyedik negyedévinél 1 százalékponttal kevesebben, a megkérdezettek 20 százaléka tartja a jelenlegi időszakot megfelelőnek, hogy - figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi lehetőségeit - megvegye, amire szüksége van.

A Nielsen szerdai tájékoztatása szerint Magyarországon 22 százalék azok aránya, akiknek első vagy másodsorban a bevándorlás a legnagyobb gondja. Ennél többen csak tartozásukat, illetve a gazdaság helyzetét említették fő gondként, a válaszadók 25, illetve 23 százaléka nyilatkozott így. A terrorizmus a megkérdezettek 10 százalékát nyugtalanítja Magyarországon. Európa harmincnégy vizsgált országában a terrorizmus a megkérdezettek átlag 22 százalékát aggasztja, ugyanakkor a bevándorlás miatt aggódók átlagos aránya jóval alacsonyabb, 13 százalék.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!