3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Jaguar Land Rover soha nem fog vezető nélküli autókat fejleszteni.

Wolfgang Epple, a Jaguar Land Rover (JLR) kutatás-fejlesztésért felelős vezetője azt mondta, hogy ők soha nem fognak vezető nélküli autót fejleszteni, mert nem kívánják az utasokat csomagokként kezelni. Ők nem robotokat szeretnének építeni, amelyek elviszik az embereket „A” pontból „B”-be - írja az Autonews.

Persze mielőtt azt gondolnánk, hogy Epple-nek elgurult a gyógyszere és a luxusautókat gyártó cég pont azokkal fejlesztésekkel hagy fel, amely leginkább lázban tartják az iparágat, az igazgató finomított mondandóján. Ugyanis a JLR is dolgozik olyan rendszereken, amelyekkel például telefonról tudjuk vezérelni a kocsit anélkül, hogy benne ülnénk, vagy más vezetői asszisztenseken, azonban a cég nem hisz abban, hogy teljesen el kell venni az irányítást a sofőrtől.

Ez a Land Rover kínálata. Kattintásra galéria nyílik!

Pont Epple volt az, aki nemrég bemutatott egy Land Rovert, amelyet telefonról irányított, ráadásul igen nehéz terepi viszonyok között és amely opció várhatóan 2020-tól rendelhető majd a kocsikba.

A szakember nem osztja Elon Musk, a Tesla vezérének nézeteit, miszerint a jövőben egyszerűen nem fognak kiengedni hagyományos autókat a közutakra. Epple szerint a döntéshozók is emberek, tehát nem fognak ilyen szabályozást aláírni.

A vezetőnek mindig megmarad majd a lehetősége, hogy kedvenc útszakaszán maga irányítsa az autót. Így maga az autóvásárlás továbbra is részben érzelmi döntés lehet, nem pedig tisztán racionális. Ez egyébként nem csak a JLR félelme. Ha ugyanis az autók egységesen önmagukat vezetik, akkor elmosódhatnak a márkákra jellemző tulajdonságok és a cégek veszíthetnek az erősségeikből.

A Daimler vezetője korábban ugyanakkor pont arról beszélt, hogy az emocionális szempontok az önmagukat vezető autóknál is megmaradhatnak. (szerk.: mondjuk a prémium szegmensben a vezetési élmény szóról inkább a BMW jut mindenki eszébe, nem pedig a Mercedes, így utóbbi könnyebben nyilatkozik így).

A legjobb megjegyzést a Volvo vezére tette a témában: szerinte azok az eszközök, amelyek az utasokat elviszik az egyik helyről a másikra, általában sárgák és taxinak hívjuk őket. Az autó, amelyet használunk jóval több ennél.

Az ugyanakkor biztos, hogy a következő években azon túl, hogy egyre-másra jelennek majd meg az új kütyük, amelyek biztonságosabbá teszik majd a vezetést, komoly vita lesz arról is, hol kell meghúzni a határt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!