Az 1200 lóerős, 415 kilométer per óráig gyorsuló sportautó a következő héten még látható lesz a genfi autószalonban. A Veyronokat tíz éve készítik a franciaországi Molsheimban, a ma már a Volkswagen konszernhez tartozó legendás olasz cég székhelyén.
Darabját 2,3 millió euróért (702,9 millió forintért) adják el. A Bugatti "legerősebb és leggyorsabb szuperautójának" tartott Veyron gyártását a kezdetektől 450 példányban határozták meg. "Ez elsősorban a vásárlóknak fontos" - mondta a vállalkozás szóvivője, aki kitért arra is, hogy a következő hónapokban állítják össze azt a néhány utolsó autót is, amelyeket már korábban megrendeltek. Ezután új modellt építenek Molsheimban, de a részleteket még titokban tartják.
A Volkswagen a Bugatti legendás márkáját kívánta újjáéleszteni a Veyronok gyártásával. A cég alapítója, Ettore Bugatti olasz gyáros 1910 és a második világháború kezdete, 1939 között Molsheimban összesen 8000 luxuslimuzint gyártott az autók ultragazdag szerelmeseinek az egész világon. Egy különösen értékes példány látható például a Szászország déli részén lévő Mühlhausen autómúzeumában.
Ahogy az első Bugattikat, a Veyronokat is megrendelésre és a mindenkori vásárló egyéni igényeinek megfelelően gyártják. Az ügyfél nevét a cég elveinek megfelelően titokban tartják. Ennek ellenére ismeretes, hogy az Egyenlítői-Guineai Köztársaság államfőjének fia, Theodorin Nguema Obiang két szupergyors sportautót is vásárolt. Az egyiket a francia bíróság rendelete alapján elkobozták és 2013 júliusában Párizsban elárverezték. Új tulajdonosa mindössze 900 ezer euróért (275 millió forintért) vásárolta meg. A Veyron-tulajdonosok közé tartozik Ferdinand Karl Piech is, a Ferdinand Porsche unokája és a Volkswagen részvénytársaság volt elnöke.
MTI