Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elnöke a napilapnak azt mondta, hogy nemcsak a jelzálogalapú lakás-devizahitelesek, hanem az autóvásárlás miatt eladósodott fogyasztók jelentős része is nagy bajban van.
Domonkos András, a Lombard Lízing Csoport vezetője ezzel összefüggésben közölte: általános tendencia, hogy az ügyfelek nem kérdeznek, vagy nem időben kérnek segítséget, pedig a késlekedés nemcsak jelentős többletköltséget, de akár az autó elvesztését is eredményezheti.
Erdélyi Péter úgy látja: a kiút az operatív lízing vagy tartós bérlet lehet. Annál is inkább, mert az alaposan megszigorított finanszírozási feltétek mellett egyelőre csak kevesen vághatnak bele hitel- vagy pénzügyilízing-konstrukcióba - mondta a lapnak.
Ezzel egyetértően nyilatkozott a Népszavában Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke is, aki hangsúlyozta ugyanakkor: ennek a finanszírozási formának a népszerűsítéséhez elengedhetetlen, hogy a pénzügyi kormányzat fellépjen az operatív lízinget terhelő magas áfatartalom mérséklése érdekében, és ezzel versenyképessé, vonzóvá tegye a konstrukciót.
MTI