3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A következő hét évre 750-800 milliárd forint értékű közlekedésfejlesztést nevesített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), kérdés, hogy valójában mennyire lesz majd pénz - mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a Portfolio.hu portál által szervezett Property Investment Forum ingatlankonferencián kedden, Budapesten.

Emlékeztetett: a fonódó villamos, a Széll Kálmán tér felújítása, továbbá a még le nem szállított új autóbuszok és villamosok beszerzése még a tavaly zárult uniós költségvetési időszak támogatásával zajlik.

A 2020-ig tartó új uniós költségvetési ciklus része lehet az 1-es villamos folytatása a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig. Ugyanez a vonal északon a Bécsi úton elérné az esztergomi vasutat. Az 1-es metró a belvárosban továbbjönne a Vigadóig, a túlsó végállomása pedig a Rákosrendező pályaudvaron lenne. Ebbe a sorba illeszkedik a 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos kiépítése, továbbá az újpalotai lakótelepet a Rákóczi úton át a belvárossal összekötő villamos - sorolta a vezérigazgató.

A 4-es metró továbbépítése újpalotáig Vitézy Dávid szerint irreális. A BKK sorsát firtató kérdésre azt válaszolta, hogy közlekedési ágakra szétszedni Budapest közlekedését azt jelentené, hogy a Fővárosi Közgyűlés kétségbe vonná az elmúlt évek eredményeit.

Finta Sándor, Budapest főépítésze elmondta: a főváros hét ingatlanfejlesztési projektet kíván megvalósítani. A sorban első a Gázgyár és a Hajógyári-sziget összekapcsolása egy gyalogoshíddal, és a két terület együttes fejlesztése. Hasonlóan kapcsolnák össze a Dagály fürdőt és a Margitszigetet. A listán szerepel még a Nyugati pályaudvar és környéke egészen a Rákosrendező pályaudvarig, a Városháza és környéke, a Népliget szabadidőparkká alakítása, végül pedig a Kelenföldi pályaudvar környéke, és Ferihegy komplex gazdasági övezetté alakítása.

A vázolt fejlesztések uniós támogatással, költségvetési forrásból és a magántőke bevonásával valósulnának meg.

Az állam által tervezett fővárosi fejlesztéseket Fürjes Balázs kormánybiztos ismertette. Ebben szerepel - egyebek mellett - egy 4-5 ezres új konferenciaközpont, a Ludovika és az Orczy kert komplex felújítása, a Sorsok Háza, a Rubik Kreativitás Központ, a 2021-es vizes VB létesítményei, valamint a Puskás Ferenc stadion felépítése is.

Arra a kérdésre, hogy az állam hogyan állna a budapesti olimpia megrendezéséhez, Fürjes Balázs azt válaszolta, hogy a kormány figyeli a fejleményeket, de nem támogatja a rendezést. Akkor lenne reális egy budapesti olimpia, ha a NOB elfogadná a kisebb és olcsóbb olimpia koncepcióját, továbbá azt, hogy a rendezést több országra szétterítsék - vélte Fürjes Balázs.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!