3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elfogadta az önkormányzat 2019-ig szóló gazdasági programját a Fővárosi Közgyűlés szerdán.

A testület 19 kormánypárti igennel, 7 ellenzéki nem és 2 tartózkodó szavazat ellenében fogadta el a programról szóló előterjesztést.

A Tarlós István főpolgármester és Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés szerint a várhatóan megkezdődő, illetve megvalósuló fejlesztések terén szükségképpen túlsúlyban vannak a közlekedési projektek, mert ezen a területen a legszembeötlőbb a lemaradás.

Mivel egyre kevesebb saját forrás jut a fejlesztésekre, a ciklus legfőbb fejlesztéseinek kereteit a 2015 márciusában elfogadott kormányhatározat teremti meg, amely mintegy 340 milliárd forint új fejlesztés finanszírozási hátterét biztosítja.

A ciklus legfontosabb fejlesztési projektje a 3-as metróvonal rekonstrukciója, illetve a metrókocsik felújítása. Előbbi uniós forrásból, utóbbi hitelből valósulhat meg.

A régóta esedékes fejlesztés a legforgalmasabb metróútvonalon garantálja hosszú időre a megbízható és megfelelő minőségű közösségi közlekedés lehetőségét.

A ciklusban uniós forrásból megvalósítandó közlekedési fejlesztések a közösségi közlekedésre irányulnak: az 1-es villamos meghosszabbítása Kelenföldig, valamint a vonal északi végében is, kötöttpályás közlekedési lehetőség a Keleti pályaudvar és Újpalota között, továbbá a Kelenföld és Őrmező között megvalósítandó intermodális fejlesztések mind hozzájárulhatnak a közösségi közlekedés magasabb színvonalához és a belvárosra irányuló autóforgalom csökkenéséhez.

Az árvízvédelmi, vízminőség-javító és szennyvízelvezetéshez kapcsolódó projektek mellett a hulladékgazdálkodási, hulladékhasznosítási projekteké lesz a főszerep a ciklusban.

A program szerint a Margitsziget integrált, magas szintű fejlesztése mellett a ciklus egyik kiemelkedő jelentőségű beruházása lesz a Mesepark és a Pannon Park projekt. Mindkettő szervesen kapcsolódik a Városliget térségében tervezett nagy állami fejlesztéshez, a Liget Budapest programhoz.

Horváth Csaba (MSZP) egyebek mellett arról beszélt, hogy a fővárosnak mielőbb szerződést kellene kötnie a kormánnyal a közösségi közlekedési stabil finanszírozása érdekében.

Trippon Norbert (MSZP) a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását hiányolta programból.

Gy. Németh Erzsébet (DK) a programból a 4-es metró befejezését hiányolta, valamint arról beszélt, hogy a dokumentumban meg kellett volna említeni a 2017-es úszó-világbajnoksághoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseket.

Tarlós István azt mondta, hogy a 4-es metró északi meghosszabbítása "illúzió", megjegyezve, hogy a vonal kiépítése sem volt ésszerű beruházás.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!