A testület 19 kormánypárti igennel, 7 ellenzéki nem és 2 tartózkodó szavazat ellenében fogadta el a programról szóló előterjesztést.
A Tarlós István főpolgármester és Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes által jegyzett előterjesztés szerint a várhatóan megkezdődő, illetve megvalósuló fejlesztések terén szükségképpen túlsúlyban vannak a közlekedési projektek, mert ezen a területen a legszembeötlőbb a lemaradás.
Mivel egyre kevesebb saját forrás jut a fejlesztésekre, a ciklus legfőbb fejlesztéseinek kereteit a 2015 márciusában elfogadott kormányhatározat teremti meg, amely mintegy 340 milliárd forint új fejlesztés finanszírozási hátterét biztosítja.
A ciklus legfontosabb fejlesztési projektje a 3-as metróvonal rekonstrukciója, illetve a metrókocsik felújítása. Előbbi uniós forrásból, utóbbi hitelből valósulhat meg.
A régóta esedékes fejlesztés a legforgalmasabb metróútvonalon garantálja hosszú időre a megbízható és megfelelő minőségű közösségi közlekedés lehetőségét.
A ciklusban uniós forrásból megvalósítandó közlekedési fejlesztések a közösségi közlekedésre irányulnak: az 1-es villamos meghosszabbítása Kelenföldig, valamint a vonal északi végében is, kötöttpályás közlekedési lehetőség a Keleti pályaudvar és Újpalota között, továbbá a Kelenföld és Őrmező között megvalósítandó intermodális fejlesztések mind hozzájárulhatnak a közösségi közlekedés magasabb színvonalához és a belvárosra irányuló autóforgalom csökkenéséhez.
Az árvízvédelmi, vízminőség-javító és szennyvízelvezetéshez kapcsolódó projektek mellett a hulladékgazdálkodási, hulladékhasznosítási projekteké lesz a főszerep a ciklusban.
A program szerint a Margitsziget integrált, magas szintű fejlesztése mellett a ciklus egyik kiemelkedő jelentőségű beruházása lesz a Mesepark és a Pannon Park projekt. Mindkettő szervesen kapcsolódik a Városliget térségében tervezett nagy állami fejlesztéshez, a Liget Budapest programhoz.
Horváth Csaba (MSZP) egyebek mellett arról beszélt, hogy a fővárosnak mielőbb szerződést kellene kötnie a kormánnyal a közösségi közlekedési stabil finanszírozása érdekében.
Trippon Norbert (MSZP) a 3-as metró Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását hiányolta programból.
Gy. Németh Erzsébet (DK) a programból a 4-es metró befejezését hiányolta, valamint arról beszélt, hogy a dokumentumban meg kellett volna említeni a 2017-es úszó-világbajnoksághoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseket.
Tarlós István azt mondta, hogy a 4-es metró északi meghosszabbítása "illúzió", megjegyezve, hogy a vonal kiépítése sem volt ésszerű beruházás.
MTI