A versenyhivatal megállapítása szerint az összehasonlító reklám a fogyasztók számára hasznos tájékoztatás akkor, ha a feltételek huzamosabb ideig nem változnak.
A GVH a 2008. október végén indított versenyfelügyeleti eljárásban mindössze öt terméknél találta úgy, hogy a Tesco az árat a próbavásárlást megelőző három héten belül megváltoztatta. Ebből négyét a próbavásárlást követően ismét megváltoztatta a Tesco. A GVH az árcsökkentést figyelmen kívül hagyta, mert ezek nem érinthették hátrányosan a fogyasztókat. A hivatal az áremelések esetében pedig csak azoknak a vizsgálatát kezdte meg, amelyek az akciós újság érvényességének ideje alatt a Tesco elhatározásából történtek.
Az áremeléseket a Tesco az éles piaci versennyel indokolta, de a versenyhatóság ezt nem tartotta elfogadhatónak. A részletes elemzésre azért nem került sor, mert jelentős költséget okozott volna, amit közpénzen a GVH nem tartott indokoltnak. Ugyanakkor - jegyzi meg a GVH a közleményben - a Spar és a Tesco között a GVH vizsgálatának idején polgári peres eljárás volt folyamatban, amelynek keretében a versenytárs esetleges jogsérelme orvosolható lett volna.
MTI/Menedzsment Fórum