A közlemény szerint a háziasszonyok a pénzük helyett inkább az idejükből áldoznak többet, vagyis a rendelkezésükre álló szűkebb forrásból gazdálkodva a legtöbbet igyekeznek kihozni, és a legjobb áron hozzájutni a termékekhez.
A GfK szerint az elmúlt félév az úgynevezett trading down, azaz az olcsóbb termékek irányába való elmozdulás jegyében telt el. Ez azonban nemcsak a kiskereskedelmi szektorra érvényes, hanem az egész magyar gazdaságra.
A GfK Hungária elemzői szerint a vásárlók először a megvásárolt áruk mennyiségéből adtak le, miközben a minőséget próbálták megőrizni. Amikor erre már nem volt lehetőségük, elkezdtek az olcsóbb termékek irányába fordulni.
A közlemény szerint a háztartások fogyasztási szokásai olyan mértékben visszarendeződtek, hogy egy modern fogyasztási szerkezet csak 10-15 éves távlatban alakulhat ki Magyarországon.
A felmérés lapján ismét az évezred eleji szinten van az élelmiszer teljes fogyasztáson belüli aránya, s a minőségi élethez tartozó kiadások is tovább csökkentek egy viszonylag alacsony szintről. A szabadidővel kapcsolatos kiadások, vagy a mobilitásra fordított összegek apadása szintén nem jó jel a GfK szerint a fogyasztási ipar számára.