3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A debreceni főpályaudvar fejlesztésére kötött együttműködési megállapodást a debreceni önkormányzat és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési (NIF) Zrt., a dokumentumot szerdán a városházán írta alá Papp László (Fidesz-KDNP) polgármester és Nagy Róbert Attila, a NIF Zrt. vezérigazgatója.

Papp László a város története egyik legnagyobb beruházásának nevezte a 21 milliárd forint európai uniós és hazai támogatottságú fejlesztést, amelynek során a vasúti pályaudvarnál föld alatt vezetik át a 4-es számú főút nyomvonalát, és föld alá helyezik a 20 ezer négyzetméteres autóbusz pályaudvart. A kivitelezési munkák jövő tavasszal kezdődnek, az új debreceni főpályaudvar átadására 2019-ben kerül sor - jelezte a NIF Zrt. vezérigazgatója.

Ilyen lesz az új pályaudvar

Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: a budapesti Kelenföldi pályaudvar fejlesztése után a debreceni főpályaudvar a második kezdődő intermodális közlekedési beruházás az országban, de előkészületben vannak hasonló fejlesztések Nyíregyházán, Kaposváron, Miskolcon, Tatabányán, Egerben és Székesfehérváron is, amelyekhez a kormány biztosítja a forrásokat. Hozzátette, hogy megújul a 100-as vasútvonal Püspökladány-Debrecen-Apafa között, s e két közlekedési fejlesztés komoly hozzájárulás Debrecen versenyképességének növeléséhez.

Tasó László utalt a debreceni repülőtér fejlesztésének második ütemére is, amelynek eredményeként jövőre 1,2 milliárd forintos beruházással egyebek mellett új leszállító-rendszert telepítenek a légikikötőben.

Az utóbbi években a stadion beruházás volt a legnagyobb

Papp László polgármester kifejtette: az új főpályaudvar koncepciója illeszkedik Debrecen terveibe, hogy a régió meghatározó nagyvárosa legyen. Ennek fontos feltétele, hogy a város megközelíthetősége átlagon felüli legyen. Hozzátette: a pályaudvar térsége Debrecen legforgalmasabb csomópontja, s a forgalom várhatóan nő az elkövetkező években, de a most aláírt fejlesztés eredményeként ezt a környékbeliek nem fogják érzékelni.

Kósa Lajos, a Fidesz országgyűlési frakcióvezetője, Debrecen korábbi polgármestere a jövő beruházásának nevezte a főpályaudvar fejlesztését. Utalt arra, hogy Magyarországon a lakosság fele él nagyvárosokban, s ez az arány 2050-re eléri a 65-70 százalékot. Az urbanizációs változásokra fel kell készülni, de fontos, hogy a fejlesztések ne csak lépést tartsanak ezzel, hanem megelőzzék az igényeket.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!