Az IT Scorecard architektúrája
(a linkre kattintva megtekinthető)
4. Üzletfejlesztési dimenzió
Üzletfejlesztési mutatók
Információtechnológia fejlesztési mutatók
Szervezet- és csoportmunka-fejlesztési mutatók
5. Belső képességek dimenzió
Személyi képességek mutatói
Szervezeti- és csoportképességek mutatói
Menedzsmentképességek mutatói
A stratégia áttekintése stratégiai térképpel
Az IT szolgáltató stratégiai térképe
(a linkre kattintva megtekinthető)
A következő ábra jól szemlélteti az IT-Scorecard (ponttábla) alapvető mutatóit és azok ok okozati kapcsolatát. A Scorecard többdimenziós mérési és értékelési mechanizmusa átfogó képet nyújt a vezetésnek a stratégia megvalósulásának és a célok eléréséhez vezető folyamatok állapotáról. Jól kommunikálja a stratégiai célokat az operatív munkához. A stratégiai térkép alapot nyújt a szolgáltatási üzletágak stratégiáinak mutatószám táblázat (Scorecard) kialakításához is.
Az ötödik dimenzió (képességek) a tudás- és képességigényes szolgáltatások alapvető stratégiai perspektívája. A személyes- illetve a szervezeti-tudás jelentős versenytényező. Menedzselni érdemes.
Felhasznált irodalom:
Drótos György: Az információrendszerek perspektívái (Ph.D. Értekezés, Bp., 2002)
R. S. Kaplan - D. P. Norton: Balanced Scorecard (KJK-KERSZÖV, Bp., 2000)
IT - Controlling - Az informatikai tevékenységek irányítása - 2. rész
Az irányításnak és az ellenőrzésnek a vállalat minden fontos területére ki kell terjednie, így az informatikára is. A szerző ennek módszereit, illetve az eredmények mérésére vonatkozó eljárást mutatja be.