Miután három éve már nem január 1-jén, hanem a váltás napján fordul a gépjárművek kötelező felelősségbiztosítása, folyamatosan csökken a régi szabályok alá tartozók száma, viszont ezzel együtt folyamatosan növekszik az érintett autók kora.
A november elején induló idei kampányban a 4,2 millió autósból mintegy 2,5 millió érintett, közülük 400-450 ezer válthat biztosítót. Egy éve ez a csoport még 750 ezres volt, és a tendenciát kivetítve jövőre már csak 200-250 ezer lesz a váltók száma.
A személyautók átlagéletkora meghaladja a 13 évet, a január első napján kgfb-t váltók autói viszont ennél idősebbek, a becslés szerint 15-16 évesek. Értük folyik a kampány, az utóbbi időben újra növekedésnek indult kárkifizetések mellett - ismertette Csikós Dániel.
Amennyiben a biztosítók nem akarnak veszíteni az üzleten, legalább 5 százalékkal emelniük kell a kampányban a kgfb-díjat. A biztosítót váltók ugyanis egyre kevesebb díjbevételt hoznak, ők azok, akik évről évre a legolcsóbb biztosítót keresik, tehát nem ragadnak le egy biztosítónál.
A január elején biztosítót váltók másik jellegzetessége - éppen a kocsijuk életkora miatt -, hogy magas a bónuszfokozatuk. Miután egy néhány százalékos díjemelést a bónuszfokozat ugrása kompenzál - kivéve azoknál, akik már a legmagasabb, 10-es fokozatba tartoznak -, még magasabb díjemeléssel kell kalkulálni.
Nem zárható ki, hogy az idén is lesz olyan biztosító, amelyik alacsony díjjal akar ügyfeleket szerezni - vélte a vezérigazgató -, de jellemzőbb lesz az, hogy az új ügyfél azért bír értékkel, mert számára más biztosítást is el lehet adni. Egyre több biztosító az olcsó rész-casco-t kínálja, amely éppen az idős kocsik tulajdonosainak előnyös. Míg pár éve még a töréskárra kerestek olcsó cascot, ma már a lopáskár került a középpontba - tette hozzá Csikós Dániel.
MTI