Még a válság kitörését megelőzően, 2007 novemberében kapták fel a hírt a bulvárlapok, miszerint a világ legjobban fizetett modellje, Gisele Bündchen - aki akkoriban a Pantene hajápolószereket reklámozta – arra kérte a Procter & Gamble-t, hogy ne dollárban, hanem euróban fizessenek neki. A kérés logikus volt, hiszen akkoriban a dollár erősen gyengült az euróhoz és a kínai jüanhoz képest is, és nem lehetett tudni, hogy mit hoz a jövő – írja Joseph Adinolfi, a Marketwatch-on megjelent jegyzetében.
Ennek a kis történetnek nem is lenne nagy jelentősége, ha nem támasztana alá egy másik megfigyelést, amelyet Paul Macrae Montgomery, a tavaly elhunyt, elismert piaci elemző tett. Montgomery szerint ugyanis, ha a piaci folyamatok elérik a közvélemény széles körének ingerküszöbét, esetleg megjelenik a tömegmédiában, akkor vélhetően fordulat áll majd be a trendekben.
És láss csodát, a dollár pár hónappal a hír megjelenését követően érte el mélypontjá,t és azóta csak erősödött az euróhoz képest.
Montgomery megfigyelése azóta is fontos piaci körökben és a magukra valamit is adó elemzők nem tehetik meg, hogy ne kövessék a sajtóban megjelentő információkat, ideértve azokat is, amelyek adott esetben egy-egy celebhez köthetők.
Ha Gisele Bündchen mostantól csak és kizárólag dollárt fogadna el fizetségül, akkor lehetne némi sejtésünk arról, hogy merre mozdul majd a piac.
mfor.hu