3p

Egy hajszál híján megduplázta eladásait a piac egyetlen baloldali napilapja, a Népszava.

Elképesztő növekedést produkált a Népszava az elmúlt egy évben, hiszen a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség harmadik negyedévre vonatkozó adatai szerint a piac egyetlen talpon maradt baloldali napilapja 19 986 példányt tudott átlagosan eladni, ami előző év azonos időszakához képest 93,6 százalékos (!!!) növekedést jelent. A trend a tavalyi utolsó negyedévben kezdődött, miután a Népszabadságot az előző negyedévben vitatott körülmények között beszántották. A lap olvasóinak a nyomtatott lappiacon sok alternatívája nem maradt, így minden bizonnyal nagyon sokan pártoltak át a Népszavához, ami az adatokban is megmutatkozott. A növekedés pedig még a mai napig kitart, hiszen még most is képes volt 3 hónap alatt 2,7 százalékot bővülni az értékesítés.

A Magyar Nemzet ellenben továbbra is csak vergődik, hiszen a 14 046 eladott példány 5,2 százalékkal kevesebb az előző negyedévinél és 13,9-cel múlja alul az egy évvel ezelőtti teljesítményt.

És ezzel lényegében ki is fújt az auditált közéleti-politikai napilapok sora. A Magyar Hírlapot és a Világgazdaságot már régóta nem auditálják, a Magyar Időket pedig (még?) nem. Így a piacon elérhető nagyobb lapok teljesítményéről nem állnak rendelkezésre hivatalos, független információk.

Más jellegű napilap, de mindenképpen érdekes a teljesítménye, hiszen Orbán Viktor dedikáltan kedvenc lapjáról beszélünk, a Nemzeti Sportról. A lapból átlagosan 35 405 példányt értékesítettek a harmadik negyedévben, a teljesítmény a második negyedévhez képest kvázi stagnálás, hiszen mindössze 0,1 százalékkal csökkent az értékesítés. Előző év azonos időszakához képest vszont 12,6 százalékos a mínusz. Úgy tűnik tehát, mintha a lapnál sikerült volna megállítani a korábbi zuhanást, azonban, hogy lesz-e fordulat a teljesítményben, és sikerül-e növelni az eladásokat, az a következő időszakok zenéje.

A közéleti-gazdasági hetilapok sem muzsikáltak jól július és szeptember között. Simicska Lajos másik lapjából, a Heti Válaszból átlagosan 10 633 példányt sikerült eladni, ami a második negyedévhez képest 2,7, előző év azonos időszakához viszonyítva pedig 11,5 százalékos zuhanást jelent.

A HVG számai negyedéves viszonylatban stagnáltak, mindössze 7-tel kevesebb a most elért 31 041 darabos átlag, éves viszonylatban azonban 4,6 százalékos mínuszról beszélhetünk.

Kelendőek voltak a pletykalapok

A színes napi-, női- és pletykalapokra úgy tűnik, a harmadik negyedévben rákaptak az olvasók, hiszen a HOT, a Best, a Story és a Nők Lapja is növelte eladásait a második negyedévhez képest. A legjobb eredményt a HOT magazin érte el, az eladott 54 672 átlag 4,6 százalékkal több, a Best 2, a Nők Lapja pedig 1,4 százalékos értékesítésnövekedést tudott elérni.

Mindez azonban kevés volt ahhoz, hogy éves bázison is pozitív változásokat sikerüljön elérni: a HOT, a Bors és a Blikk bőven 10 százalék feletti mínuszban van, a Best eladásai 9,5, a Story-é pedig 4,7 százalékkal múlja alul az előző évit.

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!