A csoport IFRS szerinti bruttó díjbevétele 2014 első negyedévében 3,77 milliárd forint, 32 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az életbiztosítási szegmens díjbevétele 24 százalékkal, a nem-életbiztosítási szegmens 55 százalékkal csökkent 2013 első negyedévéhez képest.
A jelentés szerint az életbiztosítási szegmens esetében a díjbevételek csökkenése elsősorban az eseti és megújítási díjak elmaradásának hatását mutatja. Ugyanakkor a nyugdíjbiztosítások újonnan nyíló adókedvezményét gyorsan és rugalmasan megragadva, már 2014. január 2-án értékesíteni kezdték a nyugdíjtermékeket, az első negyedévben 203 millió forint nyugdíjbiztosítási állományt szerezve.
A nem életbiztosítási szegmens díjbevételének csökkenése tudatos stratégia eredménye, a csoport 2014-től jelentősen csökkentette üzleti jelenlétét a kötelező felelősségbiztosítás és a CASCO-biztosítások piacán, és olyan célterületekre fókuszál, amelyeken jobban tud érvényesülni a csoporttag, CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (EMABIT) hazai kis- és közepes vállalkozásokat, családokat, illetve réspiacokat megcélzó érték- és szolgáltatás orientált, nyereséget eredményező üzletpolitikája. A menedzsment várakozásainak megfelelően, ezzel a lépéssel a biztosítástechnikai eredmény jelentősen javult.
A társaság közleménye alapján a magyar számviteli szabályok szerint a biztosító bruttó díjbevétele 2014 első negyedévében 3180 millió forint, amelynek meghatározó része rendszeres díj, 3003 millió forint. Emellett az eseti díjak összege 177 millió forint. A bruttó díjbevétel 2013 hasonló időszakához viszonyítva közel 27 százalékkal csökkent. Ennek ellenére a biztosító 2014 első negyedévében 100 millió forint biztosítástechnikai eredményt ért el, amely összehasonlítva a megelőző év azonos időszakával, 102 millió forintos javulás. Vagyis a biztosító már az első negyedévben nyereségesen tudott működni.
A közlemény kiemeli: tavaly döntött a menedzsment az értékesítési csatornák diverzifikálásáról, így az idén már az értékesítési csatornákon belül a saját hálózat kimagaslóan jól teljesített, a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 93 százalékos növekedést produkált. Ezen kívül három új banki partnerrel is elindult a biztosító egészségbiztosítási termékének az értékesítése.
Tovább folytatódott a működés racionalizálása is: a 2013-as költségmegtakarítási intézkedések eredményei 2014-ben már a teljes évben éreztetik hatásukat, 2013 első negyedévéhez képest az igazgatási költségek további 39 százalékkal csökkentek.
MTI