Az MNB hétfői, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint tavaly november 6-án hivatalból fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítottak az Astra Biztosító Magyarországi Fióktelepénél, mivel a fióktelep honlapján bejelentette, hogy november 1-jétől telefax elérhetőségei megszűnnek.
A vizsgálat során a jegybank megállapította: a fióktelep honlapja egyértelműen azt az üzenetet közvetítette a fogyasztóknak, hogy a továbbiakban nincs lehetőségük írásbeli panaszaik telefaxos továbbítására. Eközben a honlap panaszkezelési ügyfél-tájékoztatója, illetve a fióktelep kapcsolatait megadó további menüpontja egy már nem létező, megszüntetett faxszámról adott tájékoztatást.
A közzétett tájékoztatások ellenére a fióktelep eközben mégis működtetett egy másik faxszámot, amelyen lehetőség volt a panaszok megtételére, ezt azonban az ügyfelek számára nem tette megismerhetővé - mutatott rá az MNB.
A közlemény szerint az új telefaxszámról történő tájékoztatás hiánya és a honlap valótlan információi miatt az Astra Biztosító fióktelepe megfosztotta a fogyasztókat attól, hogy valós információkkal rendelkezzenek a fióktelep telefaxos elérhetőségéről. A fióktelep azzal, hogy valótlan információkat közölt a telefaxos panaszközlés lehetőségéről, korlátozta a fogyasztókat a biztosítási törvény által szabályozott panasztételi joguk gyakorlásában.
A jegybank a vizsgálat indítása után két nappal már ideiglenes intézkedést elrendelő végzésben kötelezte a fióktelepet: szüntesse meg azt az állapotot, hogy a fogyasztók nem közölhetik telefaxon panaszukat.
Az MNB a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a fióktelepre, s kötelezte a jogszabályi rendelkezések betartására - áll a közleményben.
MTI