A központi rendszer legkésőbb 2019 decemberében kezdi meg működését, ahhoz mind az országos, mind az elővárosi, regionális és helyi személyszállítási szolgáltatások csatlakoznak. Az egységes elektronikus rendszer nemcsak a visszaéléseket csökkenti a jegyekkel és a bérletekkel, és átláthatóvá teszi az utazási kedvezmények igénybevételét, de segítséget nyújt a menetrendek összehangolásához is - olvasható a változtatás indoklásában. A módosítás lehetőséget ad a közlekedésszervezőknek közösségi autóbérlő rendszer bevezetésére, a közösségi kerékpáros rendszer mintájára.
Könnyebbé válik a különböző közlekedési módok közötti átszállást lehetővé tevő - úgynevezett intermodális - csomópontok építését is. Ezen csomópontok körét a kormány rendeletben határozza meg a jövőben, építtetőjük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely ingyenesen vagyonkezelője is lesz a beruházásokhoz megszerzett állami ingatlanoknak. A vagyonátadást a közműfejlesztések és az önkormányzati fejlesztések terén is lehetővé teszi a módosítás.
A törvény biztosítja, hogy a közlekedési beruházások során kitermelt nyersanyag nem kerül ki a magyar állam tulajdonából, annak fel nem használt részét más beruházásoknál lehet hasznosítani. A kerékpárutak gyors megvalósítása érdekében is speciális szabályokat fogalmaz meg a törvény. A légügyi szektort is érinti a változás: a repülőorvosi központok éves felügyelete címén megállapított díjtételeket összevonják, csökkentik. A külföldön lévők a külképviseleteken juthatnak hozzá a vezetői engedélyek cseréjéhez szükséges igazolásokhoz, a közúti gépjárművezetők pályaalkalmassági vizsgálatánál pedig ismét biztosított lesz a fellebbezés lehetősége.
MTI