4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokan sziporkázó sorozatot vártak, de legalább néhány jó poént az RTL Klub új sorozatától, a humorral azonban adós maradt A mi kis falunk. A csatornát persze vigasztalhatja, hogy kimagasló nézettséggel fut a program.

Az RTL Klub három hete indult sorozata kapcsán korábban megjegyeztük, hogy az Üvegtigris hangulatára rájátszó lehet a széria, ami valamilyen szinten teljesült is. Az összképet viszont rontja, hogy vagy a mi humorérzékünkkel van probléma, vagy a vicces jelentekből lehetne több. Hogy előbbi miért merült fel opcióként? Nos, a nézettségi adatok alapján kifejezetten sokan ülnek le immár hétről-hétre, hogy megnézzék A mi kis falunk című sorozatot.

A Nielsen által mért adatok szerint verhetetlennek tűnik A mi kis falunk a kereskedelmi célcsoportban. Az RTL Klub fikciós sorozata ugyanis a 7. héten is a nézettségi lista élén végzett. A múlt héten a harmadik részével jelentkező sorozat az elmúlt hetek nézettségi statisztikái alapján óriási sikerrel fut a kereskedelmi célcsoportban, igaz az első rész sikerét nem tudta sem a második, sem a harmadik epizód megközelíteni.


A sorozat múlt hét csütörtöki része egyébként aznap 29,8 százalékos közönségarányt ért el és több mint 400 ezer nézőt ültetett a képernyők elé a 18-49 éves korosztályból. Érdekesség, hogy a felvételről történő (időeltolásos) televíziónézés adatait is figyelembe véve még nagyobb a műsor nézettsége: a hétvége folyamán (vasárnapig bezárólag) ugyanis további csaknem 50 ezer ember nézte meg ezt a műsort. A teljes, 18-49-es célcsoport nézettségének több mint 13 százalékát így már a felvételről történő lejátszás adja, a 29,8 százalékos aznapi közönségarányt pedig ez a hozzáadott nézettség már most 31,9 százalékra emelte. Ez egyébként az első két részre is igaz volt, ez pedig azt jelenti, hogy nemcsak a műsor élő nézettsége, de A mi kis falunk időeltolásos nézettsége is kiugróvá teszi a sorozatot a többi televíziós programhoz viszonyítva.

Az RTL-nek szokás szerint jól ment a hétköznapokon is, hiszen a Barátok közt, az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz is hozta magát. Ráadásul egy hónap múlva tovább erősíthet a tévé, miután március 27-én indul a Konyhafőnök Celeb. A zsűrit most is a Wossala Rozina, Fördős Zé és Sárközi Ákos trió alkotja, a hobbiszakácsok ezúttal viszont egytől-egyig ismert emberek lesznek. A 26 résztvevő között lesz két egykori TV2-s, Sváby András és Winkler Róbert is, de főzni fog Nagy Ervin és Szabó Győző, vagy az olimpiai bajnok tornász Csollány Szilveszter is. A nő vonalon a szépség dominál, hiszen Epres Panni, Laky Zsuzsi, Kocsis Korinna vagy éppen Horváth Éva mind "ezt képviseli".

Ami a konkurenciát illeti, megmutatkozott, hogy nemrég véget ért a Sztárban sztár + 1 kicsi, hiszen a TV2-nek, illetve a kábelcsatornáinak nem volt olyan műsora, amellyel komolyan "odavághatott volna" az RTL Klubnak. Igaz, a TV2-nél is a következő hetekben kerülnek majd képernyőre a korábban beharangozott tavaszi műsorok, így akár még meglepetések is lehetnek még.

A Duna TV-n is fináléjához érkezett egy zenei műsor, A Dal, mely idén is az Eurovíziós Dalversenyre szűrte a résztvevőket. A műsor az elmúlt évekhez képest nem tudott színvonalában előrelépni, ami a nézettségen is visszatükröződik. A tematikájánál fogva fiatalok felé pozicionált műsor mégis a nyugdíjasok szórakozása lett, hiszen a teljes népességben kétszer akkora közönségarányt ért el, mint a 18-49 éveseknél.

Összefoglalva az 7. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL Klub (18,9% SHR) javított, és elindult a 20 százalékos lélektani szint irányába. Ugyanakkor nem tudott javítani a TV2 (9,4% SHR). A két RTL-es kábelcsatorna most nem tartott lépést egymással, hiszen az F+ 5,3 százalékos közönségarány tetemes előny a Cool 3,9 százalékhoz képest. A Viasat3 (2,8% SHR) megismételte az egy héttel korábbi átlagát, ahogy a Duna TV (2,4% SHR) is ott folytatta, ahol a hatodik héten abbahagyta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!