A vállalati összeolvadással a Philip Morris USA-t tulajdonló Altria csoport után a második legnagyobb tőzsdei értékű amerikai dohányipari cég jönne létre. A Reynolds olyan márkák gyártója, mint a Camel vagy a Pall Mall, és a Lorillarddal tovább bővülne portfóliója.
A felvásárlással az új közös cég akkora lenne, hogy egyes márkáktól meg kellene válnia az amerikai piacfelügyeleti hatóságok versenyjogi aggályainak eloszlatása érdekében. A Nagy-Britanniában működő Imperial Tobacco Group már be is jelentette, hogy tárgyalásokat kezdett a két amerikai céggel bizonyos márkáik megvételéről, mert az amerikai dohánypiac negyedik legnagyobb szereplőjeként terjeszkedni szeretne.
Piaci elemzők szerint a Reynolds és a Lorillard egyesülése drasztikusan átformálná az amerikai dohánypiacot. A Reynolds számára előnyös, ha erős pozíciót szerez az elektronikus cigaretták piacán, ahol a Lorillardnak most közel 50 százalékos piaci részesedése van.
A Reynoldsban 42 százalékos tulajdonosi részt birtokol a nagy-britanniai British American Tobacco, amely támogatja az összeolvadás ötletét, sőt hajlandó részvényeket is vásárolni, hogy az új közös vállalatban se csökkenjen a tulajdonosi hányada.
MTI