2p

És az arányuk évről-évre, folyamatosan nő.

Évről évre nő a nagy nemzetközi webáruházak Magyarországról érkező rendeléseinek volumene - közölte Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője a Magyar Nemzettel.

forrás: Shutterstock

A lap csütörtöki száma szerint az internetkutató és tanácsadó cég minden évben vizsgálja a vásárlási szokások alakulását, s ebből jól látszik a külföldi növekedés. A 2015. májusi felmérésben még csak 37 százalék volt a külföldről vásárlók aránya a felnőtt internetezők körében, ami mintegy 1,5 millió ember. Egy évvel később, 2016-ban ugyanez már elérte a 42 százalékot (1,7 millió vevő), s tavaly folytatódott az emelkedés: a 2017. májusi adatokból már az derült ki, hogy az internetes vásárlóknak majdnem a fele, 48 százaléka nemcsak belföldön vásárol.

Újabb számok még nem állnak rendelkezésre, de Pintér Róbert szerint az idén már az internetezők többsége rendelhet külföldről. Az eNET 2001 óta kíséri figyelemmel a magyarországi e-kereskedelmet, s bár pontos számok a külföldi vásárlások értékére a cégnél sem ismertek, a kutatás-vezető egyetért azzal, hogy évi 100 milliárd forintot költhetnek a magyarok külföldi e-boltokban, ami még jócskán elmarad a magyar online kiskereskedelmi piac 400 milliárdos éves bevételétől.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!