2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kiírta a 116 éves budafoki kocsiszín felújítására a közbeszerzési eljárást a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a munkálatok tavasszal indulhatnak.

A központ pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Fehérvári úton lévő kocsiszínben korábban HÉV-szerelvényeket tároltak, ehhez alakították ki a vágányhálózatot. Emiatt a telep nem járható körbe villamossal, az üzemeltetési folyamat során többször menetirányt kell váltani. A Fehérvári úti villamospályához való bonyolult csatlakozás miatt a telep nem keríthető be, az utcáról szabadon megközelíthető, ezért az őrzés nehéz feladat.

A járműtelep nagy részét elbontják, új vágányhálózat, csarnokok és irodaház épül, és az átépítést követően a villamosok a Fehérvári útról két helyen is beállhatnak majd a telepre. A járművek javítására és a napi vizsgálatok lebonyolítására két külön csarnok épül, ezek között kapnak helyet a mindkét épületet kiszolgáló műhelyek és raktárak. A telepen a legkorszerűbb, oldal- és homlokfali mosást is lehetővé tevő mosóberendezés épül, amely a keletkező szennyvizet szinte teljes egészében újrahasznosítja. A kivitelezés 2015 tavaszán kezdődik, és várhatóan egy évig tart. A beruházást 99 százalékban uniós forrásokból finanszírozzák.

A spanyol CAF 2015-2016-ban 47 darab Urbos 3 villamost szállít Budapestre, a 3-as villamosvonalon közlekedő 34 méteres szerelvények a Határ úti metróállomásnál található Száva-kocsiszínbe, az 1-es villamos vonalán közlekedő néhány 56 méteres villamos az MTK-stadionnál található Hungária-kocsiszínbe kerül. A budai fonódó villamoshálózaton forgalomba álló, valamint az 1-es villamos többi járművét a budafoki kocsiszínben helyezik el. A Száva- és a Hungária-telep felújítása már 2001-ben, illetve 2006-ban megtörtént, ezért ott csak kisebb munkák szükségesek.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!