A központ pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Fehérvári úton lévő kocsiszínben korábban HÉV-szerelvényeket tároltak, ehhez alakították ki a vágányhálózatot. Emiatt a telep nem járható körbe villamossal, az üzemeltetési folyamat során többször menetirányt kell váltani. A Fehérvári úti villamospályához való bonyolult csatlakozás miatt a telep nem keríthető be, az utcáról szabadon megközelíthető, ezért az őrzés nehéz feladat.
A járműtelep nagy részét elbontják, új vágányhálózat, csarnokok és irodaház épül, és az átépítést követően a villamosok a Fehérvári útról két helyen is beállhatnak majd a telepre. A járművek javítására és a napi vizsgálatok lebonyolítására két külön csarnok épül, ezek között kapnak helyet a mindkét épületet kiszolgáló műhelyek és raktárak. A telepen a legkorszerűbb, oldal- és homlokfali mosást is lehetővé tevő mosóberendezés épül, amely a keletkező szennyvizet szinte teljes egészében újrahasznosítja. A kivitelezés 2015 tavaszán kezdődik, és várhatóan egy évig tart. A beruházást 99 százalékban uniós forrásokból finanszírozzák.
A spanyol CAF 2015-2016-ban 47 darab Urbos 3 villamost szállít Budapestre, a 3-as villamosvonalon közlekedő 34 méteres szerelvények a Határ úti metróállomásnál található Száva-kocsiszínbe, az 1-es villamos vonalán közlekedő néhány 56 méteres villamos az MTK-stadionnál található Hungária-kocsiszínbe kerül. A budai fonódó villamoshálózaton forgalomba álló, valamint az 1-es villamos többi járművét a budafoki kocsiszínben helyezik el. A Száva- és a Hungária-telep felújítása már 2001-ben, illetve 2006-ban megtörtént, ezért ott csak kisebb munkák szükségesek.
MTI