A gyakorlati tapasztalatok indokolttá tették a munkavállaló állandó lakóhelye és a munkavégzés helye közötti távolság minimális mértékének leszállítását. Ennek értelmében 100 km-ről 60 km-re csökken a távolság, a korábbi legalább 5 óra oda-vissza utazási időre vonatkozó feltétel pedig hatályát veszti, így a jövőben még többen élhetnek a támogatással.
A 2012. október 1-jén bevezetett lakhatási támogatás az álláskeresők munkaerő-piaci helyzetének javítását szolgálja. A munkavállalók így olyan munkalehetőséget is el tudnak fogadni, ahol a munkavégzés helye az állandó lakóhelyüktől távol található. A támogatás 100 ezer forintig érvényesíthető lakásbérlésnél, amibe az albérleti díj és a közüzemi díjak is beletartozik.
Magyarországon a lakosság mobilitása mind országon belüli, mind nemzetközi viszonylatban alacsonynak mondható. Ennek javítása érdekében 2017. január elsejétől 9 Ft/km-ről legfeljebb 15 Ft/km-re növeltük a saját gépkocsival történő munkába járás költségtérítését, a munkásszállás fogalmát pontosítottuk, adómentes mobilitási célú lakhatási támogatást vezettünk be és adóalap-csökkentő tételként elszámolhatóvá tettük a mobilitási célú lakhatási támogatást, illetve a munkásszállás költségeit. Eddig közel 6500 fő foglalkoztatását segítettük elő a lakhatási támogatással, a legtöbb kérelmet Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Baranya megyékben nyújtották be. A munkavégzés helye a fővárosra, valamint Pest és Győr-Moson-Sopron megyékre koncentrálódik. A támogatásra eddig 3,6 milliárd Ft-ot fordítottunk, a szükséges források jelenleg is rendelkezésre állnak.
mfor.hu