2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések eredményeként 2009. január 5-től új szabályozást léptet életbe a Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF): a gépjármű-finanszírozási konstrukcióknál a jelenlegi nulla százalék helyett 20 százalékos minimum önrészt, a 120 hónapos futamidő maximum 96 hónapra csökkenését, valamint a finanszírozó cégek számára az ügyfél fizetőképességének alaposabb megvizsgálását írja elő.

A PSZÁF szerdán közzétett tájékoztatója nem kötelező jellegű, azonban azokra a gépjármű-finanszírozási konstrukciókra amelyeket a hivatal kockázatosnak ítél meg 50-100 százalékos többlettartalékot ír elő.

Mészáros György, a Magyar Lízingszövetség elnöke elmondta: a magas többlettartalék miatt a szövetség tagjai egyetértettek abban, hogy januártól nem alkalmazzák az alacsony kezdőrészletes, hosszú futamidejű, illetve az évekig csak kamatfizetést kérő konstrukciókat. Az elnök hozzátette: az új szabályozás csak az új konstrukciókra érvényes, a már megkötötteket nem érinti.

A Magyar Lízingszövetség szerint a magyar gépjármű piac már a pénzügyi válság előtt krízishelyzetben volt, állandó importőri nyomás jellemezte az újautó-értékesítési darabszámok szinten tartása miatt valóságtól elszakadó listaárak, nem transzparens árképzés, valamint olyan minimális árrés az értékesítésben, amelyet a finanszírozási és biztosítási jutalék pótolt.

A pénzügyi válság következtében szűkültek, illetve drágultak a refinanszírozási lehetőségek, ezáltal drágultak az ügyfélhitelek, szigorodott a hitelbírálat, és túltermelés alakult ki.

Mészáros György kiemelte: a finanszírozási szabályok szigorodása mindenképpen átláthatóbb és biztonságosabb feltételeket biztosít. Várhatóan visszafogja a lakossági autóeladásokat, de csupán azok szorulnak majd ki a vevői körből, akiknek már a kezdőrészlet megfizetése is komoly gondot jelent. A felelős vásárlók jól járnak, hiszen a túlságosan kockázatos konstrukciók eltűnésével csökken a finanszírozók vesztesége, és ez visszahathat a hitelek kamatára is.

Fontos változás a PSZÁF útmutatójában, hogy a kezdőrészlet a gépkocsi valós értéke alapján fizetendő, ami új autók esetében a listaár mindenfajta kedvezménnyel csökkentett értéke, használt autóknál pedig az Eurotax katalógusban meghatározott érték.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!