Bár tavaly decemberben egyszer már 10 milliárd feletti értékben vásároltunk csomagküldő szolgáltatásokon, illetve interneten keresztül, de normál - vagyis nem karácsonyi - időszakban most júniusban először jutott a magyar kiskereskedelem ezen csatornája túl a bűvös számon. A 10,63 milliárdos forgalom a naptárhatásokat figyelembe véve 62,7 százalékos növekedést jelent, miközben a teljes kiskereskedelem 0,4 százalékkal esett vissza. Persze az is igaz, hogy az interneten, illetve csomagküldőkön keresztül értékesített 10 milliárdos érték még mindig csak 1,4 százalékát tette ki a kiskereskedelmi egységeken keresztül júliusban realizált teljes 693,98 milliárdnak. Mindenesetre a csatorna előretörése egyelőre feltartóztatatlannak tűnik.
Az egyre nagyobb arányt az is segíti, hogy a KSH szerint közölt részletes kiskereskedelmi adatok megerősítették az előzetesen közölteket, vagyis két pozitív hónap után júniusban éves összevetésben 0,4 százalékkal esett vissza a teljes kiskereskedelem. Ráadásul májushoz képest a zsugorodás mértéke 1,9 százalékos volt. (Ebben a mutatóban a KSH legfrissebb adatai ismét nagyon magas, 5,7 százalékos megugrást mutatnak áprilisra, miközben az előző hónapban ennél lényegesen kisebb számot lehetett az adatsorból kiolvasni.)
Az éves visszaesés elsősorban az élelmiszer és élelmiszer jellegű vegyes termékcsoportnak köszönhető, amely 2012 júniusához képest 1,8 százalékkal zsugorodott. Szintén visszaesett a nem élelmiszer termékek volumenindexe is 0,5 százalékkal. Egyedül az üzemanyagok bővülése töretlen: az áprilisi 6,5 és a májusi 5,5 százalék után júniusra 2,4 százalékos növekedést mért a statisztikai hivatal.
mfor.hu