A magyar pénzügyminiszter, aki a nap folyamán tett rövid londoni látogatása során találkozott az EBRD elnökével és szakértőivel, programja végeztével az MTI-nek elmondta: tárgyalásai során szóba került, hogy a magyarországi helyközi közlekedés átalakításában az EBRD esetleg szerepet tudna vállalni. Oszkó Péter azt mondta: ebben az ügyben Magyarországnak még "hivatalos formában is meg kell keresnie" az EBRD-t, de az nyilvánvaló, hogy a kelet-európai átalakuló térség finanszírozására csaknem húsz éve alakult londoni bank ezen a területen rengeteg szakértelemmel és tapasztalattal bír.
Arra a kérdésre, hogy mi a véleménye a londoni Cityben forgalomban lévő, a magyar költségvetési helyzetről egyre jobb véleményeket megfogalmazó szakértői elemzésekről, Oszkó Péter azt mondta: ha nem lenne válság, s a magyar gazdaság teljesítménye a potenciális növekedés szintjén tudna bővülni, akkor már pozitív lenne a költségvetési egyenleg.
A pénzügyminiszter reálisnak nevezte a Bank of America-Merrill Lynch (BoA-ML) bankcsoport londoni befektetési részlegének pénteki elemzését, amelyben az állt, hogy a magyar kormány által végrehajtott "masszív" - 7 százalékos GDP-arányos - prociklikus költségvetési szigorítási program nyomán jövőre várhatóan a GDP-érték hozzávetőleg 1 százalékának megfelelő többletbe fordul a strukturális költségvetési mérleg. A BoA-ML londoni elemzői szerint ebből 6 százalékos GDP-arányos elsődleges strukturális többlet is következhet.
Oszkó Péter elmondta: Magyarország ebben a naptári évben már nem tervez további devizaalapú kötvénykibocsátást. A lejáró devizaalapú államadósság megújításáról értelemszerűen gondoskodni kell, ami azonban azt jelenti, hogy ilyen kibocsátás legkorábban a jövő év során történhet - tette hozzá. Ennek valószínű mértékéről a pénzügyminiszter csak annyit mondott: a lejáró adósság ütemének megfelelően érdemes ilyen kibocsátást tervezni, mert nem cél a devizakomponens növelése az államadósságban.
MTI/Menedzsment Fórum