Egy hónappal ezelőtt, amikor az orosz autóeladások februári adatai elemezgettük, feltűnt, hogy a nagy összeomlás közepette azért a Mercedes, a BMW és a Porsche és a Lexus kelendő volt. Nos, azóta némiképp fordult a világ.
Aki azt hitte, hogy a 37,9 százalékos visszaesést már nehéz túlszárnyalni, az tévedett, mert márciusban 42,5 százalékos „zakót” produkált a piac. Ez azt jelenti, hogy kevesebb, mint 140 ezer személyautó és kistehergépkocsi kelt el a harmadik hónapban, szemben a tavaly márciusi 243,5 ezerrel. Az első negyedév összesített adata -36,3 százalék lett, vagyis 383,7 ezer a 602,5 ezer helyett.
A Mercedes márciusban már nem tudta hozni a tavalyi számokat és 3 százalékkal visszaesett. Azért ez egy ilyen piaci környezetben még mindig szép teljesítmény, nem beszélve arról, hogy az első negyedévet még mindig 9 százalékos pluszra hozták.
Nem így a BMW, amelyből márciusban 41(!) százalékkal vittek haza kevesebbet az oroszok, így hiába a korábbi erősebb hónapok, már negyedéves viszonylatban is 14 százalékos a mínusz. Az Audi egyébként sem volt nagyon kelendő, márciusban 30, negyedéves szinten 26 százalékkal estek vissza az értékesítések.
A prémium szegmensnél maradva azért van két márka, amelynek nőtt a piaca Oroszországban. Az egyik a Lexus, amely márciusban 29, negyedéves szinten pedig 19 százalékos pluszt hozott össze. A másik a Porsche, amely a harmadik hónapban 24, az első háromban pedig 54 (!) százalékos plusz produkált. Ez egyébként 1100 kocsit jelent, tehát alacsony bázisról könnyű ekkorát nőni. Bár modell szerinti bontást nem közöltek, vélhetően itt is a nemrég bemutatott kis terepjáró, a Macan húzhatja a számokat, ahogy egyébként a Porsche más piacain is.
A negyedéves adatok között egyébként vannak még igen erős számok. Az Opel például 3600 autót adott el, a tavalyi 18 ezer helyett, a Ford pedig 5100-at, a 12 900-zal szemben. Felezett a VW és a Mitsubishi is, a favorit Lada pedig 25 százalékot vesztett a piacból, a második helyen álló Hyundai azonban mindössze 4-et.
A típusok top 25-ös listájában mindössze kettőt találunk, amelyre nőtt a kereslet: a Lada Niva és a Toyota Camry. A másik oldalon viszont ott van a Renault (nálunk Dacia) Duster, amelyből kevesebb, mint a felét vették az emberek az első negyedévben, vagy a Lada Kalina hasonló szintű visszaeséssel.
mfor.hu