Az Országgyűlés 2008 júniusában elfogadta a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvényt. Az új reklámtörvény 2008. szeptember 1-jén hatályba lépett, egyes, a direkt marketing célú adatkezelésekre vonatkozó szabályait 2009. június 1-től kell majd alkalmazni. A törvény több olyan változtatást is tartalmaz, melyek komoly hatással lehetnek a DM marketing tevékenységet űző cégek gyakorlatára. Például az új törvény hozzájáruláshoz köti a marketing célú megkeresések többségét, ami új módszerek alkalmazására kényszeríti a szakmát.
A törvény teljesen átírta a postai úton történő direkt marketing immár tizenhárom éve alkalmazott szabályait, a kapcsolatfelvételre, leiratkozásra vonatkozó új rendelkezések nehéz, esetenként megoldhatatlannak tűnő problémát jelentenek. Az on-line direkt marketinggel foglalkozóknak legalább ekkora fejtörést okozhat az, ha a hozzájáruló személyekről vezetett nyilvántartásukat ki kell egészíteni az érintettek lakcímével, esetenként születési adataival.
Nem könnyű a helyzete azoknak a cégeknek sem, akik „csupán” saját ügyfeleiket kívánják megszólítani egy ajánlattal – ez ugyanis reklám, így a törvény hatálya alá tartozik, és könnyen jogellenesnek minősülhet.
A fentiekkel párhuzamosan a hatósági felügyelet is szigorúbbá vált, és súlyosodtak a szankciók. Nehéz ennyi változást önállóan feldolgozni, és szükség van a szakmán belüli párbeszédre, ezért hívta életre a Menedzsment Fórum III. marketing konferenciáját, az Origo főtámogatásával. Igyekszünk a szakértők segítségével választ adni a leggyakrabban felmerülő kérdésekre, és kiutat mutatni a most még talán kaotikusnak tűnő helyzetből.
Konferenciánkon utánajárunk annak, hogy milyen megfontolások vezethettek az új szabályozáshoz, és azok a gyakorlatban hogyan alkalmazhatóak hatékonyan. Arra is próbálunk választ találni, hogy mi várható a jövőben, lehet-e számítani az indokolatlanul szigorú, helyenként teljesen életszerűtlen követelményeket támasztó törvény módosítására? Ha nem: hogyan fogják a hatóságok alkalmazni a szabályokat, milyen eljárásra és szankciókra lehet számítani?
Arra is kitérünk, hogy a válság hatására kell-e változtatni valamin. Szinte már klisének tűnik az a megállapítás, hogy krízisben sokkal jobban kell célozni, tehát mind a kreatív megoldások, mind a pontosabb címlista kérdése előtérbe kerül, de nem véletlen hangoztatják ezt a szakemberek…