2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A főpolgármester mai sajtótájékoztatóján azt közölte, hogy a csepeli HÉV-et is várhatóan átveszi az állam. Elmondta azt is, hogy a létszámát csökkenteni fogják.

Az agglomerációs közlekedésről folyó egyeztetésről szólva Tarlós István közölte, hogy várhatóan az állam a csepeli HÉV-et is átveszi majd. Elmondta azt is, ő sem teljesen elégedett a közösségi közlekedés finanszírozásával azzal együtt, hogy az kiszámíthatóbb lett és az állam visszavette az agglomerációs tömegközlekedés feladatát. Azt szerette volna, ha havi egymilliárd forintot kapott volna a főváros arra az időre, amíg az agglomerációs közösségi közlekedés technikai átadás-átvétele megtörténik - közölte, hozzátéve: az állam hárommilliárd forintot előlegként folyósít.

Tarlós István közölte, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) létszámát csökkenteni fogják, 2017 elejére 250-en fogják azt a munkát elvégezni, amelyre kitalálták a szervezetet. Mint mondta, a BKK-ból nem az lett, aminek annak idején képzelték és a létszáma is túlzóan alakult.

Ilyen új trolik álltak forgalomba novemberben

Hozzátette, 2014 őszére a BKK létszáma már több mint kétezres volt, ebbe beletartoztak a jegyellenőrök és az ügyfélszolgálat dolgozói is. Ez a létszám 2016 januárjára 1639-re olvadt, 2017-re - a jegyellenőröket és az ügyfélszolgálati dolgozókat nem számítva - összesen 250 ember fog dolgozni a BKK-nál. A főpolgármester közölte, jelenleg egy munkacsoport dolgozik a BKK karcsúsításán. Feltételezés szerint százas nagyságrendű elbocsátás várható, és az összlétszám 850 körül lesz majd.

A 3-as metró felújításáról szólva elmondta, azt kérték, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) listáján változzanak a támogatási tételek, ugyanis körbejárták az újpalotai villamosvonal ügyét és a prognosztizált 25 milliárd forintnál lényegesen többe kerülne annak megépítése, viszont a 3-as metró felújítására lehet, hogy nem lenne elegendő a pénz.

Ezért valószínű, hogy az újpalotai villamosvonal megépítése a mostani ciklusban elmarad és így 12,5 milliárd forint átkerül a 3-as metró infrastrukturális felújítására fordítható keretbe - közölte Tarlós István. A 3-as metró felújításához kapcsolódó buszpótlásokról elmondta, számításokat kért az ügyben, még nem csúsztak ki a határidőből.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!