2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A főpolgármester mai sajtótájékoztatóján azt közölte, hogy a csepeli HÉV-et is várhatóan átveszi az állam. Elmondta azt is, hogy a létszámát csökkenteni fogják.

Az agglomerációs közlekedésről folyó egyeztetésről szólva Tarlós István közölte, hogy várhatóan az állam a csepeli HÉV-et is átveszi majd. Elmondta azt is, ő sem teljesen elégedett a közösségi közlekedés finanszírozásával azzal együtt, hogy az kiszámíthatóbb lett és az állam visszavette az agglomerációs tömegközlekedés feladatát. Azt szerette volna, ha havi egymilliárd forintot kapott volna a főváros arra az időre, amíg az agglomerációs közösségi közlekedés technikai átadás-átvétele megtörténik - közölte, hozzátéve: az állam hárommilliárd forintot előlegként folyósít.

Tarlós István közölte, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) létszámát csökkenteni fogják, 2017 elejére 250-en fogják azt a munkát elvégezni, amelyre kitalálták a szervezetet. Mint mondta, a BKK-ból nem az lett, aminek annak idején képzelték és a létszáma is túlzóan alakult.

Ilyen új trolik álltak forgalomba novemberben

Hozzátette, 2014 őszére a BKK létszáma már több mint kétezres volt, ebbe beletartoztak a jegyellenőrök és az ügyfélszolgálat dolgozói is. Ez a létszám 2016 januárjára 1639-re olvadt, 2017-re - a jegyellenőröket és az ügyfélszolgálati dolgozókat nem számítva - összesen 250 ember fog dolgozni a BKK-nál. A főpolgármester közölte, jelenleg egy munkacsoport dolgozik a BKK karcsúsításán. Feltételezés szerint százas nagyságrendű elbocsátás várható, és az összlétszám 850 körül lesz majd.

A 3-as metró felújításáról szólva elmondta, azt kérték, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) listáján változzanak a támogatási tételek, ugyanis körbejárták az újpalotai villamosvonal ügyét és a prognosztizált 25 milliárd forintnál lényegesen többe kerülne annak megépítése, viszont a 3-as metró felújítására lehet, hogy nem lenne elegendő a pénz.

Ezért valószínű, hogy az újpalotai villamosvonal megépítése a mostani ciklusban elmarad és így 12,5 milliárd forint átkerül a 3-as metró infrastrukturális felújítására fordítható keretbe - közölte Tarlós István. A 3-as metró felújításához kapcsolódó buszpótlásokról elmondta, számításokat kért az ügyben, még nem csúsztak ki a határidőből.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!