3p

Kilenc országban indul médiahatás-kutatás.

Meglepő helyről kaphatnak telefonhívásokat a következő hónapokban a berliniek, bukarestiek, a pozsonyiak: a magyar kormány képviseletében fognak érdeklődni náluk, hogy milyennek látják Magyarországot. Merthogy az Orbán-kormány szerint fontos tudnunk, milyen kép alakult ki rólunk a környező országokban.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium menedzseli a projektet. A munkára kiírt pályázatot májusban zárják le, de nem érdemes kapkodniuk a médiafigyeléssel foglalkozó vállalkozásoknak, mert már megvan a nyertes. A tárca ugyanis hirdetmény nélküli eljárásban választja ki a céget.

Az ajánlattevő akkor él ezzel a lehetőséggel, ha egy korábban meghatározott feladatra épül rá az új megbízás, így annak elvégzésére az előző tender nyertese tökéletesen megfelel.

Csak arra kell ügyelni, hogy valóban meglegyen az összhang a régi és az új munkák között, s a kiíró már a korábbi szakaszban tegye egyértelművé, hogy lesz még folytatása a projektnek.

Nos, ez a helyzet most az NFM eljárásával is. A minisztérium a Médianéző Kft.-nek adott még 2015-ben megbízást a hazai és nemzetközi médiafigyelésre.

Sokat elárul egyébként a hazai sajtóviszonyokról, hogy a pályázat a kiemelten figyelendő négy nevesített orgánum között említette meg akkor a Népszabadságot és a Napi Gazdaságot – ma már egyik lap sincs jelen a piacon.

Habony Árpád számára ismerős lehet a nyertes cég 

A kormányban azonban szimpla médiafigyelésnél többre vágynak: arra, hogy megbízható információval rendelkezzenek a térségbeli államok lakosságának véleményéről. Úgy látják, Magyarország nemzetközi megítélése meghatározó módon befolyásolhatja a kormány által hozott, az ország szempontjából releváns anyagi vagy szimbolikus döntéseket, valamint a szövetséges államok viszonyulását az országhoz.

Ezt a munkát négy szakaszban kell elvégeznie a cégnek, 2017 június 30 és 2018 június 15 között. A kiíró szerint a következő két év az Európai Unió szempontjából sorsdöntő jelentőségű lehet, ezért indokolt hogy ebben az időszakban elkészüljön az európai országok Magyarország-képének rendszeres vizsgálata. A Közép-európai Lakossági Médiahatás-kutatás során Németország, Ausztria, Szlovákia, Szlovénia, Románia, Bulgária, Lengyelország, Csehország, Horvátország és Szerbia lakosai készülhetnek arra, hogy kikérdezik őket a magyarokról.

A megbízásért nettó 348 millió forint illeti a vállalkozást, pontosabban ennyi a becsült összeg, amiről a kiíró képviselője tájékoztatta a Közbeszerzési Hatóságot.

A Médianéző a Nézőpont csoport egyik fontos cége, ide tartozik még a Nézőpont Intézet és a Kutatópont Kfz.. A csoport vezetője a politikai elemzőként ismert Mráz Ágoston Sámuel. A sajtóban leggyakrabban Habony-közeliként hivatkoznak a cégcsoportra. A kapocs Győri Tibor, az igazgatóság elnöke, aki a titokzatos hátterű, de nagyon befolyásos kormányzati tanácsadóval, Habony Árpáddal közösen tulajdonos a Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.-ben

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!