A kormányhatározattal az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (Ikop) éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló másfél évvel ezelőtti döntést módosították, és összesen 27,8 milliárd forintot különítettek el járműbeszerzésre.
CAF villamos Budapesten. Fotó: Mohai Balázs / MTI
"Mi kezdeményeztük az átcsoportosítást, mert így mégiscsak jól járnak a budapestiek" - nyilatkozta a lap kérdésére Tarlós István főpolgármester, aki abban bízik, hogy az új, klímás és legfeljebb négy kilométeres hosszon önjáró (felső vezeték nélkül közlekedni képes) trolik és a szintén korszerű villamosok mielőbb megérkeznek.
Erre minden esély megvan, hiszen a trolibuszok és a villamosok korábbi, 40 milliárdos - szintén uniós támogatású - projektjére kiírt közbeszerzések mindkét tömegközlekedési járműfajtánál opciós jogot tartalmaztak. Így amint megérkezik a kormánydöntésből következő hivatalos fedezetgarancia, a főváros már kezdeményezheti is a lehívást a szerződött gyártóknál és szállítóknál - írta a Magyar Nemzet.
MTI