2p

A Nielsen piackutató közölte a Magyarországra vonatkozó fogyasztói bizalmi indexét, ami az emelkedés ellenére a Európa sereghajtói között van.

Enyhül a depresszió

Magyarországon az első negyedévi javulás után kis mértékben, 43 pontról 41-re csökkent a fogyasztói bizalmi index a második negyedévben, de még így is 11 ponttal magasabb az egy évvel korábbinál - közölte a Nielsen piackutató.

Tájékoztatásuk szerint a magyar válaszadók 14 százaléka látja kedvezőnek a személyes pénzügyi helyzetét a következő tizenkét hónapban, míg 40 százalékuk mondta, hogy nem marad szabadon elkölthető pénze. Ugyanebben az időtávlatban a munkahelyi kilátásokat 6 százalék ítéli meg jónak, vagy kiválónak. A jelenlegi időszakot 7 százalék tartja megfelelőnek arra, hogy megvásárolja, amit szeretne vagy amire szüksége van - közölte a Nielsen.

A megélhetési költségeinek fedezése után a szabadon elkölthető pénzből vagy annak egy részéből a magyar megkérdezettek legnagyobb hányada, 28 százaléka törlesztett hiteleket, kölcsönöket a második negyedévben.

Ruha, nyaralás

A megkérdezettek 18 százaléka tud félretenni, 16 százaléka költött lakásfelújításra, 13 százalék új ruházati cikkre.

A válaszadók 12 százaléka említette, hogy nyaralásra, üdülésre is fordít a szabadon felhasználható pénzéből, 11 százalék otthonon kívüli szórakozásra, 8 százalék új műszaki cikk vásárlására is költ.

Európa pesszimista

A legutóbbi felmérés szerint a régiók közül világszerte Európában legalacsonyabb az átlag, 71 ponttal. A mutató 100 pont alatt pesszimizmust jelez, fölötte pedig optimizmust.

A legalacsonyabb indexet elért tíz ország közül kilenc európai. A sereghajtó Portugália (33 pont), ahogyan az első negyedévben is. Előtte Olaszország és Magyarország (41-41) áll, majd Horvátország (45), Görögország (47), Spanyolország (48), Dél-Korea (51), Franciaország (53), Bulgária (61) és Szlovákia (62) következik.

Ázsia optimista

Egyetlen régióban, Ázsiában a Csendes-óceáni térséggel együtt optimisták a fogyasztók, ahol a bizalmi index átlaga a közelmúltban negyedévről negyedévre növekszik, és legutóbb 105 pontot ért el. A többi Nielsen-régió mutatója: Észak-Amerika 96, Latin-Amerika 93, Közép-Kelet, Afrika, Pakisztán 91 pont.

A globális fogyasztói bizalmi index idei második negyedévi átlaga 94, szemben az első negyedévi 93 ponttal.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!